Jak zapewnia Peugeot, nowy 308 ma wszystkie cechy, jakich oczekuje się od pojazdu z segmentu C, czyli kompaktowe nadwozie (długość: 4,25 m oraz wysokość: 1,46 m), przestronne wnętrze oraz pojemny bagażnik (470 litrów mierzone do poziomu rolety). Model ten ma przyciągnąć do marki Peugeot nowych klientów. Dzięki kompaktowym wymiarom i atrakcyjnym proporcjom Peugeot 308 może się pochwalić wyrazistą, muskularną i dynamiczną sylwetką.

Kolejnym elementem, który wyróżnia nowego Peugeota 308, jest oświetlenie. Przód pojazdu zdobią lampy wykonane w technologii LED, dostępne w standardzie w wyższych opcjach wyposażenia. W tylnej części nadwozia odnajdziemy charakterystyczny dla marki potrójny "ślad pazurów" świateł wykonanych w technologii LED, podkreślających nowoczesny i dynamiczny charakter pojazdu.

We wnętrzu znajdziemy rozwiązanie, które sprawdziło się w mniejszym 208. Mowa o niewielkiej kierownicy, która potęguje wrażenie pełnej kontroli nad pojazdem oraz umieszczonych wysoko zegarach, umożliwiających odczyt danych o pojeździe bez konieczności odrywania wzroku od drogi. Innym elementem zaczerpniętym z 208 jest duży 9,7-calowy ekran dotykowy, który skupia wiele funkcji w jednym miejscu.

Nowym Peugeotem 308 marka chce przyciągnąć klientów ceniących wysoką jakość wykonania i użytych materiałów. Wysoka jakość przejawia się choćby w wyborze najlepszych gatunkowo materiałów oraz poprzez zastosowanie chromu i fortepianowej czerni. Nowy Peugeot 308 produkowany będzie w zakładach w Sochaux we Francji, a fabryki w Trémery i Douvrin dostarczać będą jednostki napędowe.

Ceny samochodu w wersji z silnikiem 1,2 VTi o mocy 82 KM rozpoczynają się od 59 900 zł. Z kolei za egzemplarz z 1,6-litrową jednostką HDi produkującą 92 KM trzeba będzie zapłacić od 70 tys. zł. Najmocniejsza opcja wyposażoną w motor 1,6 THP o mocy 155 KM kosztuje od 83 tys. zł.