Prototyp modelu 208 Hybrid FE, który powstał przy zaangażowaniu sportowego działu Peugeota miał pod maską trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 VTi o mocy 68 KM. Wspomagał go silnik elektryczny o mocy 30 kW, zasilany energią z baterii litowo-jonowych. Pozwala to na uzyskanie przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 8 sekund.
Dzięki dobrej aerodynamice nadwozia i specjalnym oponom firmy Michelin pojazd ten podczas ubiegłorocznych testów osiągnął średnie zużycie 2 l/100 km paliwa.
Peugeot 208 Hybrid FE pierwotnie był tylko jeżdżącym laboratorium, ale dzięki zastrzykowi funduszy z chińskiego Dongfenga będzie możliwa jego produkcja seryjna. Zwiastunem będzie limitowana seria, która pozoli ukazać przyszłym użytkownikom możliwości tego auta.
Po pozyskaniu chińskiego partnera francuski koncern PSA zamierza w najbliższych latach zmniejszyć liczbę modeli z 45 na 26, a w sprzedaży ma także pomóc samodzielna marka DS, która już rozpoczęła działalność w Chinach i wkrótce zaistnieje także w Europie. W 2013 roku koncern PSA wyprodukował 2,3 mln aut.