HSV oznacza „High-Sided Vehicle”, samochód o wysokich burtach i rzeczywiście, pierwsze zdjęcia testowanego prototypu pokazują wóz, który ma zadatki na ciężarówkę. Pierwszy SUV Rolls-Royce’a porusza się na 21-calowych kołach o rozmiarze 255/50 z przodu, co możemy wyczytać na zbliżeniu pierwszych zdjęć opublikowanych oficjalnie przez brytyjską markę. Widać na nich też, że samochód ma prawdopodobnie tylne drzwi otwierane „pod wiatr”, co byłoby świetnym nawiązaniem do limuzyn tej marki. Przez przedni zderzaku prześwitują chłodnice powietrza doładowującego silnik, zakładamy, że to V12, widać też system adaptacyjnego radaru do tempomatu.

Rolls-Royce Project Cullinan
Rolls-Royce Project Cullinan

Tyle możemy wywnioskować na razie, bo firma bardzo skąpo dzieli informacjami. Na razie wiadomo, że samochód w przyszłym roku poddany zostanie intensywnym testom. Najpierw pojawi się za Kołem Podbiegunowym, by sprawdzić odporność na niskie temperatury i przyczepność, a następnie zostanie przetransportowany na Bliski Wschód, gdzie przetestowane zostaną jego możliwości w ekstremalnie wysokich temperaturach na luźnej, pustynnej nawierzchni. W przejściu tych prób i dostarczeniu odpowiedniej trakcji ma pomóc nowy układ napędu na wszystkie koła.Prawdopodobnie samochód zadebiutuje w wersji produkcyjnej pod koniec 2017, lub na początku 2018 r.