Opona EfficientGrip powstała w odpowiedzi na coraz bardziej popularny trend oszczędnej jazdy. Niski współczynnik oporu toczenia ma przełożyć się na obniżenie zużycia paliwa oraz emisji CO2.

Goodyear zapewnia, że nowa opona oferuje 15 proc. mniejszy opór toczenia, 3 proc. krótszą drogę hamowania oraz 3 proc. lepszą charakterystykę jazdy na mokrej nawierzchni. Testy zostały przeprowadzone przez Goodyear Technical Center Luxembourg w grudniu 2008 roku. Opona EfficientGrip o rozmiarze 205/55/16 została porównana z sześcioma oponami wiodącej konkurencji.

Producent opony deklaruje również, że Goodyear EfficientGrip może przejechać dystans dłuższy o 25 proc. w porównaniu z poprzednim modelem opony, co ma stanowi kolejną korzyść - zarówno dla klientów, jak i środowiska naturalnego.

Goodyear EfficientGrip jest pierwszą oponą, w której zastosowano technologię FuelSaving. Obejmuje ona kilka nowoczesnych rozwiązań technologicznych, bezpośrednio wypływających na opór toczenia opony - lekką konstrukcję, warstwę CoolCushion, rodzaj zastosowanych materiałów oraz innowacyjną technologię produkcji. W rezultacie ma to pozwolić na zmniejszenie ilości energii wymaganej do wprawienia opony w ruch i przełożyć się na zmniejszenie spalania.

Zredukowanie masy opony wynika ze zbudowania jej z mniejszej ilości materiału. Na skutek tego emisja dwutlenku węgla została zredukowana już na etapie produkcji. Mniej surowca użytego do stworzenia opony w połączeniu ze zwiększonym przebiegiem prowadzi również do zmniejszenia ilości materiału, który należy poddać recyklingowi po zużyciu opony.

Mimo walorów ekologicznych EfficientGrip ma być bezkompromisowa w kwestii osiągów na mokrej nawierzchni. Cztery szerokie rowki obwodowe mają doskonale odprowadzać wodę, zwiększając odporność opony na aquaplaning. Przestawienie lamel oraz duża liczba bloków gwarantuje lepszą przyczepność na mokrych nawierzchniach.

Nowa opona Goodyear EfficientGrip została zaaprobowana jako oryginalne wyposażenie przez kilku producentów samochodów - m.in. przez Renault do nowego Megane i Mercedes do limuzyn klasy E. W chwili obecnej prowadzone są testy, mające na celu uzyskanie aprobaty kolejnych wiodących producentów aut.

Opona Goodyear EfficientGrip będzie dostępna w rozmiarach od 185/60R14 do 255/35R18, co umożliwi montowanie jej do samochodów miejskich i kompaktowych, jak również limuzyn oraz pojazdów sportowych.