Gwarancja ma zabezpieczyć właściciela fabrycznie nowego auta przed skutkami ewentualnych awarii. Wbrew obiegowej opinii nie jest wymagane przez prawo, to wyłącznie forma dobrowolnej umowy między sprzedającym, a kupującym, na mocy której producent zobowiązuje się do usunięcia występujących w trakcie eksploatacji usterek.

Z zasady gwarancja obejmuje zarówno wady fabryczne, jak i materiałowe. Kierowca nie może jednak liczyć na darmowa wymianę wszystkich mechanizmów. Spod ochrony wyłączone są więc przede wszystkim części eksploatacyjne, w efekcie klient nie może się domagać bezpłatnej wymiany oleju, płynów czy filtrów. Tyle tytułem wstępu.

Od 2010 roku, każdy fabryczny samochód Kia, zgodnie z informacją przekazaną w książce gwarancyjnej jest objęty 7- letnią gwarancją podstawową. W ciągu pierwszych trzech lat użytkowania pojazdu nie obowiązuje żaden limit przebiegu kilometrów. Jeżeli po upływie trzech lat auto nie przejechało jeszcze 150 tys. km gwarancja nadal obowiązuje, jeżeli jednak limit został przekroczony, gwarancja wygasa.

Warto pamiętać, że powyższa gwarancja nie obejmuje niektórych elementów, takich jak elementy układu zawieszenia, elementy układu kierowniczego, elementy układu przeniesienia napędu czy elementy układu wydechowego oraz filtru cząstek stałych. Na wyżej wymienione cześci producent oferuje 36- miesięcznym okresem gwarancyjnym bez limitów kilometrów. Wynika to z tego, że trwałość niektórych elementów podlega naturalnym ograniczeniom i dlatego nie zostały one objęte 7- letnią gwarancją.

Dodatkowo Kia oferuje gwarancję na perforacje blach nadwozia. W tym przypadku zasada jest prosta. Użytkownik otrzymuje gwarancję na okres 12 lat bez limitów kilometrów. Gwarancją producenta objęte są elementy konstrukcyjne oraz stałe części samochodu, a warunkiem utrzymania ochrony jest terminowa obsługa samochodu przez ASO lub warsztaty uprawnione w zakresie okresowych przeglądów technicznych nadwozia.

Podobnym przypadkiem jest gwarancja na powłokę lakierową i korozję powierzchniową blach nadwozia. Tu również obowiązuje limit 150 tys. km lub 5 lat. Warto przy tym pamiętać, że gwarancja ta obejmuje tylko i wyłącznie nadwozia pojazdu.

Ważną zaletą gwarancji, zarówno z perspektywy sprzedającego, jak i kupującego używany samochód marki Kia, jest możliwość jej przeniesienia na kolejnych właścicieli pojazdu, o ile zachowane zostały wymogi dotyczące regularnej obsługi eksploatacyjnej auta.

Kluczowe znaczenie ma również przeznaczenie pojazdu. Przekraczanie przebiegów między poszczególnymi wizytami w warsztacie, unikanie inspekcji lub chociażby modyfikacja auta w kierunku motorsportu z całą pewnością zakończą się odmową przeprowadzenia naprawy w ramach gwarancji!