• Przy -20 stopniach zwykły zimowy olej napędowy może stwarzać problemy
  • Jeśli paliwo zmarznie to jedynym sposobem jest ogrzanie auta w ciepłym pomieszczeniu
  • Gdy nadchodzi mróz, najlepsze, co możemy zrobić, to zatankować paliwo o parametrach wyższych niż wymagane przez prawo
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Błędnie przyjmuje się, że sprzedawany na polskich stacjach olej napędowy spełniający „na styk” wymagania normy nadaje się do użytku na mrozie do -20ºC. Na pewno nie w każdym samochodzie!

Wprawdzie norma określa temperaturę blokady filtra paliwa przez zimowy olej napędowy na -20ºC, jest jednak kilka „ale”. Po pierwsze, nowoczesne diesle są wyposażone w filtry o drobniejszej siatce niż filtry „normatywne” (sytuację ratują podgrzewacze paliwa montowane w niektórych modelach aut), a po drugie, zanim dojdzie do zżelowania oleju napędowego, zaczyna się jego mętnienie, które również ogranicza przepływ paliwa.