W latach trzydziestych minionego stulecia samochodowy odbiornik radiowy był dużym luksusem i tylko niewiele pojazdów posiadało go w swoim wyposażeniu. Rozwój tego typu urządzeń nastąpił dopiero po drugiej wojnie światowej i także wśród prekursorów nie zabrakło niemieckiej firmy Blaupunkt.
Nadeszła era UKF, przycisków zmieniających częstotliwości fal oraz automatycznego wyszukiwania stacji.
W latach sześćdziesiątych nastąpiła znaczna miniaturyzacja odbiorników poprzez zastosowanie tranzystorów, co pozwoliło na wygospodarowanie miejsca na odtwarzacz kaset. W 1969 roku Blaupunkt zaprezentował pierwszy samochodowy odbiornik stereofoniczny.
Światowa premiera lat osiemdziesiątych okazał się odbiornik z identyfikacją stacji nadawczych, który znany jest do dzisiaj jako Radio-Daten-System (RDS).
W 1990 roku Blaupunkt wyprodukował 50 mln egzemplarz radioodbiornika samochodowego. Pięć lat później pojawił się pierwszy odbiornik tego producenta wyposażony w system nawigacji satelitarnej GPS. Kolejnym etapem rozwoju stały się odbiorniki umożliwiające odbiór programów emitowanych cyfrowo (DAB – Digital Audio Broadcasting).
Dzisiaj już prawie 100 procent nowych samochodów wyposażonych jest w odbiornik radiowy najnowszej generacji. Blaupunkt wciąż należy do czołowych europejskich producentów tych urządzeń. Do dzisiaj wyprodukowano pod ta marką ponad 135 mln radioodbironików samochodowych.