Sposób 1: Umyj szyby od środka kabiny

Walkę z nadmiernym parowaniem szyb warto zacząć od porządnego umycie szkła od wnętrza kabiny. Zwykle o tym zapominamy, a to błąd. Tłuste osady zbierające się na powierzchni przyspieszają zachodzenie jej parą. Solidne umycie szyb od środka kabiny może dać zaskakująco dobre efekty – szczególnie w autach palaczy. Najlepsze efekty daje czyszczenie zwykłym płynem do mycia szyb, takim jakiego używacie w np. w domu (najlepiej bezbarwnym z dodatkiem alkoholu) i papierowymi ręcznikami lub... gazetą. Tak, to nie żart. Umyciu szyb można też przetrzeć je preparatem antyroszeniowym – kupić go można w marketach lub na stacjach paliwowych.

Sposób 2: Wymień filtr kabinowy

Jeśli po umyciu szyb nadal szyby będą parować (choć z pewnością w mniejszym stopniu) radzimy zajrzeć do filtra kabinowego. Zbierający się tam brud i resztki liści, podczas deszczowej pogody skutecznie gromadzą i zatrzymują wilgoć, która po uruchomieniu nawiewu zamienia się w parę wodną osadzająca się na powierzchni szyb. W większości samochodów wymiana tego elementu jest prosta – instrukcje jak to zrobić zwykle dołączane są do opakowania nowego filtra powietrza. Filtr najczęściej umieszcza się na podszybiu (dostęp od strony komory silnika) lub za schowkiem pasażera.