Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Porady > Eksploatacja > Diesel, hybryda, benzyna czy LPG - który napęd jest najtańszy?

Diesel, hybryda, benzyna czy LPG - który napęd jest najtańszy?

Diesel, hybryda, benzyna czy LPG? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców. Wybór jak zawsze jest trudny, bo wybór konkretnego rodzaju napędu do samochodu zależy od wielu czynników. Postanowiliśmy się przyjrzeć poszczególnym rozwiązaniom - wszystko po to, aby odpowiedzieć na pytanie który rodzaj napędu będzie najtańszy w codziennej eksploatacji.

Diesel, hybryda, benzyna czy LPG? Który napęd jest najtańszy?Źródło: Auto Świat
  • Zużycie paliwa to nie wszystko. Uwaga na koszty napraw!
  • Toyota Auris to najpopularniejszy model hybrydowy w ogłoszeniach z używanymi autami – na nabywców czeka kilkaset ofert
  • Praktycznie wszystkie nowoczesne silniki Diesla (z wtryskiem common rail) można zaliczyć do jednostek podwyższonego ryzyka 
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Rynek motoryzacyjny odwraca się od diesli. Oczywiście, głównym problemem jest spełnienie coraz ostrzejszych norm czystości spalin. Jednak czy jedynym? Rozpatrując sprzedaż nowych aut w salonie, to w większości przypadków tak. Nabywcy mało przejmują się tym, co będzie, gdy samochód pokona 150 czy 200 tys. km, bo zazwyczaj nie przewidują tak długiego okresu eksploatacji.

Inaczej sytuacja ma się na rynku wtórnym. Owszem, łatwo docenić niskie zużycie oleju napędowego, jednak coraz częściej uczymy się przewidywać koszty napraw – wydatki na serwis diesla mogą być zaskakująco wysokie, eksploatacja wiąże się ze sporym ryzykiem. Może okazać się, że np. wymiana filtra cząstek stałych nie rozwiąże problemu jego częstego wypalania. A wydatki? Idą w tysiące!