Gdy radio trzeszczy Foto: Auto Świat
Gdy radio trzeszczy

Jeżeli winna jest pompa paliwa, to zakłócenia pojawiają się od razu po przekręceniu kluczyka, a ich ton jest stały, niezależnie od obrotów.Kiedy przy pracującym silniku w radiu słychać suche trzaski, należy sprawdzić układ zapłonowy.Instalacja elektryczna Zużyty alternator to częsta przyczyna zakłóceń w odbiorze. Najczęściej konieczna okazuje się wymiana szczotek lub regulatora napięcia - lepiej zrobić to, kiedy usterka przeszkadza tylko w słuchaniu radia, a nie czekać, aż unieruchomi samochód. Podstawowe znaczenie dla działania urządzeń elektrycznych w aucie ma odpowiednie podłączenie ich do masy. Jeśli nie zapewniają go przewody, prąd szuka sobie innej drogi - a to grozi nawet pożarem!Sprawna Antena Bez dobrej anteny samochodowe radio nie zadziała. Problemy mogą wynikać nie tylko z zastosowania kiepskich anten akcesoryjnych, często zawodzą nawet anteny fabryczne!

Gdy radio trzeszczy Foto: Auto Świat
Gdy radio trzeszczy

Najczęstsze problemy to brak odpowiedniego kontaktu z masą, niesprawne wzmacniacze antenowe (często ukryte w stopce pod anteną) i brak tzw. separatora rozdzielającego sygnał radiowy od prądu zasilającego wzmacniacz. Problemy z anteną objawiają się niezależnie od tego, czy silnik pracuje. Uwaga! Czasami kłopoty z odbiorem słabszych stacji nie wynikają z uszkodzenia anteny, ale ze złych ustawień radia. Niektóre modele mają możliwość regulacji czułości (local/dx) - w Polsce, w przeciwieństwie do wielu krajów zachodnich,czułość powinna być możliwie najwyższa."Odkłócanie" radia Radio można "odkłócić" przy pomocy specjalnych filtrów. Powinna to być jednak ostateczność - filtr montujemy dopiero po dokładnym sprawdzeniu instalacji elektrycznej samochodu, jeżeli rzeczywiście nie ma innego sposobu pozbycia się zakłóceń.