Nie dotyczy to hatchbacka, w którym ten mechanizm działa prawidłowo. Co więcej serwis wymienił jeden z pasów na tylnej kanapie na nowy w ramach gwarancji. Pas zwija się jeszcze gorzej. Poza tym mam nieustanne problemy z tarczami hamulcowymi. Trzeci komplet, podobnie jak poprzednie, po przejechaniu kilku tys. km nie nadaje się do użytku - tarcze biją podczas hamowania ze 130 km/h. Wyraźnie można także wyczuć nieprawidłową pracę przedniego zawieszenia. Trudno mówić o zużyciu eksploatacyjnym, gdyż zawieszenie zostało wymienione. Niewydolne są również amortyzatory tylnej klapy, które nie są w stanie jej unieść.Krzysztof Pokora ze ZgierzaOdpowiedź RenaultRenault Polska zaprosiło Klienta do firmy Jaszpol w Łodzi na weryfikację zgłaszanych usterek w aucie. Klient stwierdził, iż nie stawi się w serwisie Renault.Wyrok sądu rejonowego oddalił powództwo i zasądził od Powodów zapłatę kosztów na rzecz firmy Jaszpol.Sąd na podstawie opinii biegłego nie stwierdził wad fabrycznych Laguny II. Z opinii biegłego: "Występujące stuki są wynikiem zużycia eksploatacyjnego. Część stuków została wyeliminowana przez wymianę wahaczy dolnych. Zużycie tapicerki drzwi i siedzenia kierowcy wynika z eksploatacji. Pozostałe usterki w tym głośną pracę sprzęgła można usunąć - wynikają z wypracowania eksploatacyjnego. Działanie pasów bezpieczeństwa oraz podnoszenie pokrywy bagażnika nie odbiegają od normy". Wyrok jest nieprawomocny.Eliza KruszewskaOd redakcjiNie możemy podważać wyroku sądu, trudno nam jednak zgodzić się z opinią biegłego. W celu sprawdzenia zarzutów przejechaliśmy Laguną kilkaset km. W tym czasie pasy bezpieczeństwa na tylnej kanapie prawie się nie zwijały (fot.), teleskopy klapy bagażowej nie były w stanie jej unieść. Wytarcie tapicerki i stuki w zawieszeniu można uznać za skutki eksploatacji, lecz zawieszenie było remontowane - stuki powinny więc ustąpić. Właściciel Laguny zapowiada, że odwoła się od decyzji sądu. Naszym zdaniem słusznie.Felerny MercedesDziękuję redakcji za interwencję w sprawie mojego Mercedesa klasy E. Jednak pomoc ASO okazała się nieskuteczna. Auto po wyjeździe z serwisu jest sprawne przez kilka dni, po których liczne problemy powracają - stuki w przednim zawieszeniu przy przejeżdżaniu przez spowalniacze, ściąganie w prawo czy niestabilne zachowanie auta na nierównościach.Jacek Rybiński z WarszawyOdpowiedź DaimleraChrysleraGeometria zawieszenia przedniego wykraczała w kilku punktach poza normy (stąd ściąganie, przesunięcie kierownicy, niestabilne zachowanie itp.) - po korekcie usterki ustąpiły. Wymieniono też wybite sworznie zwrotnic, klocki i tarcze hamulcowe.Zestawiając to ze stwierdzonymi licznymi uszkodzeniami mechanicznymi pojazdu (np. połamane przednie nadkola, osłona intercoolera, wgnieciony inter-cooler, uszkodzenie opony przedniej, osłony podwozia) można domniemywać agresywny i niedbały sposób eksploatacji auta.Piotr WójcikWymienili mi CorollęBardzo serdecznie dziękuję redakcji "Auto Świat", za pomoc w mojej sprawie.U autoryzowanego dilera Toyoty w Krakowie Inter Car nabyłem samochód rzekomo bezwypadkowy, który jak się okazało później, uczestniczył w poważnej kolizji (AŚ nr 15/2005 rok). Po kilkumiesięcznej batalii prowadzonej z byłym dyrektorem komisu udało się zrekompensować poniesione przeze mnie straty. Trefny samochód został wymieniony na nowy. Sprawa, która nawet według adwokatów wydawała się beznadziejna i nie do wygrania w sądzie, po interwencji "Auto Świata" przybrała pozytywny obrót, a wynik spełnił moje oczekiwania. Gratuluję poważania, jakim "Auto Świat" cieszy się na rynku, i życzę wielu udanych interwencji.Adam Gąszczyk z Pustkowej GóryUparty diler Peugeota? Mam Peugeota 307, który jest na gwarancji. Podczas hamowania odczuwam wibracje na kierownicy. Serwis stwierdził, że tarcze hamulcowe są całkowicie zużyte i nie podlegają gwarancji. Co ciekawe, auto ma przejechane 26 tys. km w 18 miesięcy. Dział reklamacji Peugeot Polska przyznał mi bezpłatnie nowe tarcze. Diler Peugeota Golemo z Krakowa pomimo wielu upomnień importera twierdził, że nic o nich nie wie. W końcu na moją prośbę wymianę tarcz skierowano do innego dilera.Paweł z WieliczkiRzecznik kręci Jestem wdzięczny Redakcji za zajęcie się sprawą mojego samochodu (Fiat Punto) bezskutecznie naprawianego w Viamot Kraków. Po artykule w AŚ nr 40 br. zbulwersowała mnie nieprofesjonalna wypowiedź rzecznika Fiata.Dokument wydany przez ASO w Bielsku-Białej potwierdza, że uszkodzony był emulator w instalacji gazowej (zakładał ją Fiat). Jak się więc okazuje, uszkodzenie samochodu nie było spowodowane niewłaściwą eksploatacją.Tadeusz Bielarz
Interwencje
Przegrana walka z RenaultJeżdżę Renault Laguną Grandtour, w której pasy na tylnej kanapie prawie się nie zwijają. Pracownicy serwisu mówią, że to uroda tej konstrukcji.