Logo

Miernik grubości lakieru - jak wybrać, jak używać?

  • Ceny mierników grubości lakieru wahają się od kilkudziesięciu do ponad 3 tys. zł
  • Kupując miernik grubości lakieru warto się upewnić, czy działa on na różnych powierzchniach czy tylko na stali
  • Utrudnieniem podczas korzystania z miernika jest to, że nie ma żadnej normy określającej fabryczną grubość lakieru
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Choć teoretycznie każda, a w praktyce prawie każda naprawa blacharska pozostawia widoczne ślady, nawet zawodowcy, wyceniając czy oceniając stan używanego samochodu, korzystają z mierników grubości lakieru. To dlatego, że nawet jeśli masz otwarte oko i wiesz, na co zwrócić uwagę, miernik zdecydowanie przyspiesza pracę. I jeszcze jedno: miernik grubości lakieru ma służyć sprawdzaniu nie tylko, czy samochód ma na sobie dwie warstwy lakieru lub szpachlę, lecz także tego, ile fabrycznego lakieru ma jeszcze na sobie samochód poddany (bardzo często!) przez handlarza polerowaniu. Samochody są często polerowane przed sprzedażą i nierzadko robią to ludzie tak niekompetentni, że „ścinają” zbyt wiele lakieru, pozostawiając tak cienką jego warstwę, że cieni lakier już właściwie przed niczym nie chroni i jedynym ratunkiem dla samochodu jest wylakierowanie go od nowa.

Autor Maciej Brzeziński
Pasjonat technologii, prywatnie także zapalony kolarz
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu