Auto Świat Porady Eksploatacja Miernik grubości lakieru - jak wybrać, jak używać?

Miernik grubości lakieru - jak wybrać, jak używać?

Miernik grubości lakieru to niezastąpione narzędzie podczas kupowania samochodu. Miernik grubości lakieru ułatwia wykrycie, czy auto jest powypadkowe i czy ma za sobą naprawę blacharską. Sam miernik grubości lakieru to jednak nie wszystko: trzeba wiedzieć, jak go użyć!

Dwa różne mierniki i... rzadko identyczny wynik! W tym przypadku różnica wynika z faktu, iż maska samochodu wykonana jest z aluminium, a czerwony miernik na zdjęciu nie działa na aluminium i zwyczajnie „nie widzi” blachy.  Tanie mierniki w ogóle nie są idealnie dokładne
Dwa różne mierniki i... rzadko identyczny wynik! W tym przypadku różnica wynika z faktu, iż maska samochodu wykonana jest z aluminium, a czerwony miernik na zdjęciu nie działa na aluminium i zwyczajnie „nie widzi” blachy. Tanie mierniki w ogóle nie są idealnie dokładneŻródło: Auto Świat
  • Ceny mierników grubości lakieru wahają się od kilkudziesięciu do ponad 3 tys. zł
  • Kupując miernik grubości lakieru warto się upewnić, czy działa on na różnych powierzchniach czy tylko na stali
  • Utrudnieniem podczas korzystania z miernika jest to, że nie ma żadnej normy określającej fabryczną grubość lakieru

Choć teoretycznie każda, a w praktyce prawie każda naprawa blacharska pozostawia widoczne ślady, nawet zawodowcy, wyceniając czy oceniając stan używanego samochodu, korzystają z mierników grubości lakieru. To dlatego, że nawet jeśli masz otwarte oko i wiesz, na co zwrócić uwagę, miernik zdecydowanie przyspiesza pracę. I jeszcze jedno: miernik grubości lakieru ma służyć sprawdzaniu nie tylko, czy samochód ma na sobie dwie warstwy lakieru lub szpachlę, lecz także tego, ile fabrycznego lakieru ma jeszcze na sobie samochód poddany (bardzo często!) przez handlarza polerowaniu. Samochody są często polerowane przed sprzedażą i nierzadko robią to ludzie tak niekompetentni, że „ścinają” zbyt wiele lakieru, pozostawiając tak cienką jego warstwę, że cieni lakier już właściwie przed niczym nie chroni i jedynym ratunkiem dla samochodu jest wylakierowanie go od nowa.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji