• Wśród elektronarzędzi przeznaczonych do polerowania lakieru są polerki obrotowe, mimośrodowo-obrotowe oraz mimośrodowo-obrotowe z mechanicznie wymuszonym obrotem
  • Dla początkujących najbardziej odpowiednie są polerki mimośrodowo-obrotowe
  • Polerki mimośrodowe różnią się pomiędzy sobą m.in. długością skoku, co ma zasadnicze znaczenie
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Spośród narzędzi do polerowania lakieru najprostsze i jednocześnie bardzo popularne są polerski obrotowe, w których talerz polerski wykonuje jedynie ruch obrotowy. To jednocześnie najtańsze (w budżecie do 250 zł jest w czym wybierać, stąd popularność tych narzędzi) i najbardziej wydajne maszyny polerskie – niczym nie da się wypolerować lakieru auta w krótszym czasie. Same zalety? Otóż nie! Zasadniczo odradzamy korzystanie z tego rodzaju polerek majsterkowiczom, którzy wpadli na pomysł, by po raz pierwszy w życiu wypolerować sobie własny samochód w garażu. Szczerze powiedziawszy, to wypada odradzić je również i niektórym zawodowcom…

Otóż ruch obrotowy nakładki polerskiej wytwarza wysoką temperaturę na powierzchni lakieru, co oznacza dużą wydajność, ale jednocześnie ryzyko przypalenia lakieru. Najczęstsze uszkodzenia lakieru (te da się jeszcze zwykle "wyprowadzić") w wyniku polerowania takim narzędziem to tzw. hologramy, skazy w wyniku punktowego przegrzania, które specyficznie załamują światło słoneczne – w słońcu widać, że "z tym lakierem coś jest nie tak". Taką polerką łatwo jednak zrobić coś gorszego — przeciąć albo przepalić lakier "do podkładu", zwłaszcza na krawędziach.