Oto przykład: na oponach letnich przeciętne nowe auto potrzebuje do zatrzymania się z prędkości 100 km/h około 40 m. Nawet na dobrych oponach zimowych dystans ten może się wydłużyć o mniej więcej dwie długości samochodu. Nie brzmi to zbyt dramatycznie, ale tylko do czasu, kiedy policzymy, jaka jest prędkość auta na oponach zimowych w momencie, kiedy samochód na ogumieniu letnim już stoi. Kolizja ze sztywną przeszkodą przy prędkości ok. 40 km/h z reguły oznacza dla auta szkodę całkowitą! Siedemnaście modeli, aż osiem nowości U progu sezonu letniego przetestowaliśmy 17 modeli opon, spośród których aż 8 wprowadzono do sprzedaży w tym roku, a 2 to ogumienie całoroczne. Sprawdziliśmy zarówno opony klasy premium, jak i tanią, wyprodukowaną w Chinach oponę marki Kenda, znanej raczej z ogumienia do... rowerów. Uchylając rąbka tajemnicy - akurat ta firma powinna przy wytwarzaniu opon rowerowych pozostać...
Test opon letnich w rozmiarze 225/45 R 17
Kiedy na dobre zawita do nas wiosenna pogoda, opony zimowe powinnybowiem pójść jak najszybciej w odstawkę, bo na nieośnieżonej nawierzchninie mają żadnych szans z ogumieniem letnim.