• Marki, których opony jeszcze kilka lat temu przegrywały już na etapie eliminacji, teraz trafiają do finału.
  • Opony renomowanych marek wciąż pozostają bezpiecznym wyborem w kwestii właściwości jezdnych, ale nie zawsze są opłacalnym zakupem.
  • Opony tanie w zakupie nie zawsze są tanie w eksploatacji – niektóre z nich mają żenująco niską trwałość.
  • Do testu wybraliśmy zarówno opony klasy premium, jak i propozycje budżetowe

Oferta opon letnich jest olbrzymia – w popularnych rozmiarach mamy z reguły do wyboru nawet kilkadziesiąt modeli. Od produktów renomowanych marek, aż po wyroby firm, o których nieliczni z nas słyszeli. Od opon sprzedawanych niewiele drożej od dobrych gum do rowerów, aż po drogie opony letnie klasy premium. W tegorocznym, wielkim teście opon letnich na rok 2023 zajęliśmy się oponami w rozmiarze 225/45 R18.

To nie pomyłka, w tym roku testowaliśmy też opony letnie do aut sportowych i o sportowym zacięciu, w zbliżonym rozmiarze 225/40 R18. Rozmiar 225/45 R18 stosowany jest obecnie w wielu nowych autach kompaktowych (Audi A3, BMW serii 1 i 2, VW Golf, Seat Leon, Toyota Corolla, Renault Megane), a ten test nie dość, że obejmuje więcej opon, to też zostały one poddane większej liczbie prób, pozwalających ocenić nie tylko ich właściwości jezdne, ale też m.in. trwałość i koszty eksploatacji . Żeby zapewnić wiarygodne wyniki, opony zostały zakupione anonimowo, w handlu detalicznym.