Obsługa samochodów bardzo uprościła się w ostatnich latach. Producenci wydłużają okresy pomiędzy przeglądami. W teorii w nowoczesnym samochodzie niewiele jest elementów sezonowych, które w dodatku – jak np. opony – można zamienić na całoroczne. A jednak… Po pierwsze, w naszym kraju jeździ dużo starszych aut, które mają wciąż spore wymagania, a po drugie, po zimie każdy samochód wymaga zadbania – o ile oczywiście zależy nam, aby ładnie wyglądał i wolno się starzał. Jak dbasz, tak masz! Podpowiadamy zatem, jak zadbać o auto na wiosnę.
Po zimie autu należy się coś więcej niż wizyta w myjni. Staranne mycie i zabezpieczenie elementów dadzą efekty widoczne przez wiele miesięcy. Podpatrujemy, jak robią to zawodowcy.
Choć myjki ciśnieniowe dostępne są w każdym sklepie dla majsterkowiczów i w setkach sklepów internetowych i mimo iż urządzenia te, a także szampony do karoserii oraz inne kosmetyki cieszą się dużym powodzeniem, nie jest oczywiste, czy można z nich legalnie korzystać. W większości przypadków mycie auta pod domem wiąże się z ryzykiem, że dostaniemy mandat.
Podstawowe czyszczenie wnętrza samochodu połączone z "lekkim praniem" można wykonać w ciągu godziny lub dwóch. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby potem jeszcze bardziej zadbać o wygląd samochodu w środku, niemniej ten pierwszy etap przyniesie nam najbardziej zauważalną zmianę. Jak się do tego zabrać?
Kiedy wymieniać wycieraczki? Odpowiedź wydaje się prosta: wtedy, gdy rozmazują wodę, zamiast ją zbierać, albo zaczynają skrzypieć podczas pracy. O ile sama wymiana zwykle nie nastręcza większych kłopotów, o tyle problem pojawia się przy wyborze zamienników.
W większości przypadków samochodem, korzystając z zewnętrznych akcesoriów, można przewieźć do czterech rowerów. Bagażniki do przewożenia rowerów pozwalają przewozić jednoślady na dachu albo za samochodem. W tym drugim wypadku mamy do wyboru rzadziej wykorzystywane bagażniki mocowane do tylnej klapy albo bardziej popularne – zakładane na hak holowniczy. Każda z wymienionych opcji ma swoje zalety i wady, a która będzie dla nas najlepsza, zależy m.in. od tego, jaki mamy samochód.
Jedną z zalecanych i naprawdę sensownych wiosennych czynności serwisowych jest serwis klimatyzacji. Dobry serwis klimy sprawi, że będziemy zdrowsi, łatwiej będzie latem osiągnąć komfortową temperaturę we wnętrzu samochodu, a ryzyko, że klimatyzacja niespodziewanie się zepsuje, znacznie się zmniejszy.
Choć teoretycznie współczesne samochody nie wymagają wielu sezonowych zabiegów, to jednak nie są bezobsługowe. Wiosną warto zadbać o kilka rzeczy – o niektóre dla własnego komfortu, o inne – dla wyglądu auta, a jeszcze inne – aby uniknąć kosztownych awarii.
Gdy wczesną wiosną twoje opony zimowe są już na tyle zużyte, że nie chciałbyś na nich przejeździć kolejnej zimy, pojawia się pokusa: a gdyby tak przejechać na nich lato? Pokusa jest szczególnie duża, gdy nie mamy dobrych opon letnich i trzeba by zainwestować w nie pieniądze, które wolelibyśmy zaoszczędzić. A zatem: całe lato na zimówkach – czy warto?
Czas odstawić zimówki do garażu i zamontować koła z oponami letnimi. Nie trzeba w tym celu jechać do serwisu. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę podczas samodzielnej wymiany kół.
Wiosną można już zrezygnować z dolewania zimowego płynu do spryskiwacza, warto też skontrolować poziom płynów, np. oleju silnikowego czy płynu do chłodnic. A co, jeśli trzeba uzupełnić poziom, a do końca nie wiemy, czym? Czy wolno mieszać np. różne płyny do chłodnic? A co z zimowym i letnim płynem do spryskiwacza?
Na pierwszy rzut oka wszystkie opony wyglądają podobnie, ale różnice między nimi mogą być naprawdę duże. Żeby sprawdzić, które opony są godne polecenia, a których należy unikać, potrzebne są niezależne testy. Przetestowaliśmy dla was 50 modeli opon w rozmiarze 225/45 R18. Wiemy, które z nich są najlepsze!
13 modeli opon letnich w rozmiarze 225/40 R 18 w brutalnym teście. Aż pięć modeli wypadło wzorowo, ale też były i takie, na których o panowaniu nad autem można zapomnieć. Sprawdź, co ci grozi, jeśli wybierzesz niemarkowe opony do sportowego auta.
Nasz pierwszy tegoroczny wielki test opon letnich wciąż jeszcze trwa, ale już teraz możemy się z wami podzielić pierwszymi wnioskami – rundę eliminacyjną i większość prób mamy już za sobą. Wiemy więc już, których, spośród 50 modeli opon, jakie w tym roku pozyskaliśmy do testów, na pewno nie możemy polecić, a które mają szansę na wygraną.
Wielu kierowców zimą zaniedbuje swoje auta. Po co odwiedzać myjnię,skoro już po przejechaniu kilkuset metrów samochód znowu będzie brudny?