W 1936 r. rozpoczęto produkcję Simki 5 opartej na licencji Fiata 500 Topolino, a w 1937 r. Simki 8 opartej na Fiacie 508 C (późniejszym 1100). Dwa ostatnie licencyj ne modele produkowano z różnymi modyfikacjami aż do początku lat 50.W 1951 r. powstał pierwszy samodzielny projekt. Simca Aronde okazała się finansowym sukcesem. W 1951 r. Simca wykupiła firmę Unic, w 1954 r. Forda France i w 1958 r. Talbota. W tymże samym roku większość udziałów w Simce kupił Chrysler, a w 1963 r. przejął nad nią całkowitą kontrolę. W 1970 r. zmieniono nazwę na Chrysler France, a w 1981 r. nazwa Simca zniknęła z rynku samochodowego.Model Aronde wytwarzany był w kilku wersjach nadwoziowych: berline, break Catelaine (z dwuczęściowymi tylnymi drzwiami), break Commerciale, furgonette Mesagere, camionette. Do roku 1964 wyprodukowano 1 424 731 sztuk tego modelu. W 1957 r. samochody Aronde napędzane były silnikiem ?Flasz?: czterocylindrowym, rzędowym, górnozaworowym o poj. 1290 ccm i mocy 48 KM przy 4800 obrotach na minutę. Pozwalał osiągnąć prędkość 130 km/h, spalając do 9 l/100 km.
Simca Aronde 1957 Francja
Zakłady Simca zostały założone w 1934 roku przez HenriTheodore Pigozziego w celu produkcji licencyjnych Fiatów we Francji. Pierwszymi produkowanymi modelami były Fiat 508 Balilla (Simca 6CV Balilla), 508 Balilla Sport (Simca 6CV Balilla Sport) oraz Fiat 518 Ardita (Simca 11CV Ardita).