Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Porady > Eksploatacja > Test latarek LED: które świecą najmocniej, które świecą najdłużej?

Test latarek LED: które świecą najmocniej, które świecą najdłużej?

Dobra latarka LED może się przydać naprawdę często. Sprawdziliśmy 12 modeli – od tanich z marketów budowlanych i sklepów internetowych aż po markowy sprzęt.

Test latarek LED
Test latarek LEDŹródło: Auto Bild
  • Nowoczesna, kieszonkowa latarka może dawać więcej światła niż reflektory samochodu
  • Latarki LED oferują zwykle co najmniej kilka trybów świecenia
  • W najmocniejszych trybach czas ich pracy jest z reguły ograniczony, w najsłabszych mogą świecić nawet wiele dni
  • Nie wszystkie latarki – nawet te markowe – zapewniają parametry obiecywane przez producentów
  • Więcej takich historii znajdziesz na stronie głównej Onetu

Jak często zdarza się wam korzystać z latarki w telefonie? To jedna z częściej używanych funkcji, bo dodatkowe światło naprawdę się przydaje, a smartfona zwykle mamy pod ręką. Tyle że taka malutka diodowa lampka to tylko namiastka przyzwoitego oświetlenia, bo nie dość, że świeci niezbyt mocno, to do tego szybko rozładowuje baterię urządzenia – widoczność kosztem łączności to kiepski interes. W dodatku korzystanie z lampki w smartfonie, choćby podczas majsterkowania w aucie, to świetny sposób, żeby uszkodzić telefon. Uwierzcie mi, wiem, o czym piszę! Solidna i mocna latarka przyda się podczas wieczornego spaceru, kiedy usiłujemy po ciemku trafić kluczem do zamka albo kiedy próbujemy w aucie wymienić bezpieczniki czy szukamy przyczyn usterki w zakamarkach pod maską samochodu.

Latarki LED: dużo mocniejsze niż latarki z żarówkami

Nowoczesne latarki wykorzystujące mocne lampy LED mogą świecić tak dobrze, jak wielkie i ciężkie lampy używane do niedawna przez służby ratownicze. Na ich tle latarki, których używaliśmy jeszcze nie tak dawno temu, wyposażone zwykle w żaróweczki 6 V, o mocy 0,5-2 watów, wypadają tak słabo, że dziś aż trudno uwierzyć, że traktowaliśmy je kiedyś poważnie. Technika oświetleniowa poszła do przodu nie tylko w samochodach. Nowoczesne diody mogą dawać naprawdę mnóstwo światła, ale też mają swoje ograniczenia – np. dotyczące czasu świecenia z pełną mocą. Dobra wiadomość jest też taka, ze na przestrzeni lat wydajne diody znacznie potaniały, mogą więc trafiać także do tańszych latarek.

Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji