Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Elektronika

Elektronika

Wystarczy deszcz i auto głupieje. Tysiące samochodów ma ten problem
Aktualności

Wystarczy deszcz i auto głupieje. Tysiące samochodów ma ten problem

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Śnieg może pokonać zaawansowane systemy w samochodzie. Podpowiadam, co z tym zrobić
Eksploatacja

Śnieg może pokonać zaawansowane systemy w samochodzie. Podpowiadam, co z tym zrobić

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Hamowanie pulsacyjne - co to jest i kto musi tak robić? Teraz to ciekawostka
Eksploatacja

Hamowanie pulsacyjne - co to jest i kto musi tak robić? Teraz to ciekawostka

Ciekawostka sprzed lat. Kiedy każdy kierowca musiał umieć hamować pulsacyjnie, a wielu ta perspektywa przerażała. Dzisiaj? To wspomnienie, bo pierwsze skrzypce w autach zaczęły grać przeróżne systemy bezpieczeństwa. O hamowaniu pulsacyjnym w 2024 r. pamiętać musi niewielu osób.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Kupujemy używane BMW X3 typoszeregu G01. To nie jest prosty temat
Co warto kupić

Kupujemy używane BMW X3 typoszeregu G01. To nie jest prosty temat

BMW X3 trzeciej generacji to auto drogie w serwisie, skomplikowane, a do tego głównie z dwulitrowymi doładowanymi silnikami z wtryskiem bezpośrednim. Potencjalnych problemów jest tu bardzo wiele – radzimy, jaką wersję wybrać, aby nie wpakować się na minę.

Samochód po powodzi: o tym, czy to już tylko złom, decydują dwie rzeczy
Eksploatacja

Samochód po powodzi: o tym, czy to już tylko złom, decydują dwie rzeczy

Południe Polski walczy z powodziami i lokalnymi podtopieniami. Dla samochodów, które porwał nurt i które długo były pod wodą, zwykle nie ma już ratunku. Pokazujemy, z jakim zakresem szkód trzeba się liczyć w zależności od głębokości wody i czasu, jaki spędziło w niej auto. Wyjaśniamy, co można zrobić, żeby ograniczyć szkody i czego na pewno nie należy robić, żeby nie stracić szans na uratowanie samochodu

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Elektroniczne lusterka? ADAC ocenił, ile są warte. Zastrzeżeń nie brakuje
Aktualności

Elektroniczne lusterka? ADAC ocenił, ile są warte. Zastrzeżeń nie brakuje

Coraz więcej nowych samochodów ma na wyposażeniu opcjonalnym albo standardowym tzw. cyfrowe lusterka – zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne. W praktyce chodzi o to, że zamiast (albo obok) tradycyjnego zwierciadła, montowane są ekrany wyświetlające obraz na bieżąco rejestrowany przez kamerę. Eksperci niemieckiego automobilklubu ADAC przyjrzeli się coraz popularniejszym ekranom zastępującym tradycyjne zwierciadła i cóż… wskazują na poważne wady tego rozwiązania. Jest co najmniej jedna grupa kierowców, która będzie nim mocno rozczarowana.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Każde nowe auto od lipca z czarną skrzynką. Prawdopodobnie wszystkie mają to już dziś
Aktualności

Każde nowe auto od lipca z czarną skrzynką. Prawdopodobnie wszystkie mają to już dziś

6 lipca 2024 r. wchodzi w życie unijny przepis zabraniający rejestracji nowych samochodów niewyposażonych w rejestratory danych wypadkowych. EDR (Event Data Recorder – ang. rejestrator zdarzeń) to urządzenie, którego funkcjonalność jest zbliżona do lotniczej "czarnej skrzynki". Takie rejestratory to zły sen sprawców wypadków oraz oszustów ubezpieczeniowych – sprawdzone. Czarna skrzynka w aucie zdradza o wiele więcej niż tylko prędkość, z jaką jechał samochód tuż przed wypadkiem: zapisane w sterowniku dane pomagają np. wskazać, która z osób podróżujących samochodem siedziała za kierownicą.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
BMW wzywa do serwisów ok. 4,5 tys. samochodów w Polsce. Usterka może wpłynąć na hamulce
Aktualności

BMW wzywa do serwisów ok. 4,5 tys. samochodów w Polsce. Usterka może wpłynąć na hamulce

Polski oddział BMW wystosował ważne ostrzeżenie do właścicieli 10 nowych modeli marki. W komunikacie przesłanym do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów firma informuje o możliwości wystąpienia zakłóceń sygnału w elektronice układu hamulcowego. W efekcie układ wspomagania siły hamowania i system asystencki hamowania mogą ulec awarii.

Koreańczycy chcą przejąć segment dostawczaków. Kia buduje auta... z klocków
Wiadomości

Koreańczycy chcą przejąć segment dostawczaków. Kia buduje auta... z klocków

Po pięciu latach nieobecności na największych targach elektroniki, Kia z przytupem melduje się na CES 2024 w Las Vegas. Przywiozła ze sobą pięć prototypów zbudowanych na uniwersalnej platformie PBV, która ma zawładnąć światem aut dostawczych. Ale nie tylko, bo wbudowane szyny i gotowe moduły mają pozwolić także na osobową konfigurację pojazdu.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Ukryte dodatkowe funkcje w twoim samochodzie. Jak je odblokować?
Eksploatacja

Ukryte dodatkowe funkcje w twoim samochodzie. Jak je odblokować?

W nowych samochodach wiele elementów wyposażenia opcjonalnego jest montowanych seryjnie, tyle że nabywca nie może z nich korzystać, jeśli za nie nie dopłaci. Czy na pewno? Niektóre funkcje da się niewielkim kosztem uruchomić.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Twoje auto też to ma. Tak działa czarna skrzynka, tak wpadają piraci drogowi i oszuści
Aktualności

Twoje auto też to ma. Tak działa czarna skrzynka, tak wpadają piraci drogowi i oszuści

"Czarna skrzynka" kojarzy się nieodmiennie z lotnictwem. To rejestrator parametrów lotu umieszczony w obudowie niemal pancernej, ekstremalnie odpornej na zniszczenie. Gdy dojdzie do katastrofy lotniczej, aparatura pozwala szczegółowo odtworzyć to, co działo się z samolotem i załogą, zanim doszło do katastrofy. Tymczasem podobne rozwiązania stosowane są od lat w samochodach, obecnie są wręcz standardem, choć producenci pojazdów wcale się tym nie chwalą.

Autor
Autor
Zespół dziennikarzy
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Mozilla: współczesne samochody to koszmar pod kątem prywatności
Aktualności

Mozilla: współczesne samochody to koszmar pod kątem prywatności

Fundacja Mozilla przebadała samochody pod kątem prywatności. Sprawdzono 25 marek, a wyniki, którymi się podzielono, są szokujące. Mozilla nie kryje — samochody są najgorszą pod tym kątem kategorią produktów, którą wzięto pod lupę.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
OBFCM. Ten skrót musisz znać, jeśli masz nowe auto
Eksploatacja

OBFCM. Ten skrót musisz znać, jeśli masz nowe auto

OBFCM to pokładowy szpieg, który ma donosić władzom, jak korzystasz z auta, jak szybko nim jeździsz, ile zużywa ono paliwa, ile emituje. Myślisz, że w twoim samochodzie niczego takiego nie ma? Możesz się mylić! Wyjaśniamy, co kryje się za tym skrótem, jakie dokładnie dane są przekazywane i co może zrobić kierowca, żeby nie być szpiegowanym.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Nowoczesne systemy w samochodach zawodzą i potrafią irytować. Jak sobie z nimi radzić?
Eksploatacja

Nowoczesne systemy w samochodach zawodzą i potrafią irytować. Jak sobie z nimi radzić?

Im nowocześniejszy samochód, tym jest wyposażony w więcej elektronicznych wspomagaczy. Dzięki nim zwykle łatwiej uniknąć wypadku czy kolizji. Niestety, nie można na nich w pełni polegać. Bywa, że nawet najnowocześniejsza elektronika zawodzi, a jej niepotrzebne interwencje mogą niemile zaskoczyć również innych uczestników ruchu.

Falujące obroty — dlaczego obroty falują i jak to naprawić
Eksploatacja

Falujące obroty — dlaczego obroty falują i jak to naprawić

Falujące obroty to coś, na co powinniśmy zwrócić uwagę w naszym samochodzie. Samochód na biegu jałowym powinien trzymać równe obroty. Jeśli jednak zauważymy, że obroty falują to znak, że z jednostką napędową dzieje się coś niedobrego. Podpowiadamy gdzie szukać przyczyn falujących obrotów.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Test latarek LED: które świecą najmocniej, które świecą najdłużej?
Eksploatacja

Test latarek LED: które świecą najmocniej, które świecą najdłużej?

Dobra latarka LED może się przydać naprawdę często. Sprawdziliśmy 12 modeli – od tanich z marketów budowlanych i sklepów internetowych aż po markowy sprzęt.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Najbardziej awaryjne samochody w testach długodystansowych
Co warto kupić

Najbardziej awaryjne samochody w testach długodystansowych

W testach długodystansowych nietrudno o modele, które na długo zapisały się w naszej pamięci. Oto 15 najbardziej rozczarowujących samochodów, które sprawiły najwięcej problemów w testach magazynu "Auto Bild". Nie zabrakło niespodzianek.

Pojemność baterii netto i brutto - auto elektryczne bez tajemnic
Porady

Pojemność baterii netto i brutto - auto elektryczne bez tajemnic

Bardzo często w opisach tych samych modeli samochodów elektrycznych znaleźć można różne parametry zamontowanych w nich akumulatorów. Różnice mogą wynikać z tego, że czasem podawana jest pojemność akumulatora brutto, a czasem netto. Czym różnią się te parametry?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Czy w nowych autach da się samemu wymienić akumulator?
Eksploatacja

Czy w nowych autach da się samemu wymienić akumulator?

Coraz więcej aut ma zaawansowane układy zarządzania energią, które monitorują stan akumulatora i kontrolują jego działanie. Efekt uboczny: przynajmniej w teorii, żeby w takim aucie wymienić zużyty akumulator, trzeba mieć do dyspozycji sprzęt, który pozwoli wykonać tzw. adaptację, czyli "przedstawi" nową baterię elektronice pokładowej auta. Sprawdziliśmy, co się stanie, jeśli wymienimy akumulator bez zachowania tej procedury.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Tak samochody szpiegują kierowców. Informacje gromadzą nawet piloty
Aktualności

Tak samochody szpiegują kierowców. Informacje gromadzą nawet piloty

Nowoczesne samochody szpiegują nas na każdym kroku. Dane gromadzone są na wielu urządzeniach, w które pojazdy są wyposażone. Im nowszy model, tym na pokładzie jest ich więcej, a inwigilacja odbywa się skuteczniej. Informacje coraz częściej wysyłane są na bieżąco do producentów, za pomocą łącza internetowego. Wiele z nich zapisywanych jest też w pamięci sterowników. Uniknąć inwigilacji można, kupując starszy model samochodu, który nie został wyposażony w urządzenia śledzące. Zwykle nie da się wyłączyć niechcianych opcji w ustawieniach.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Pokazali kradzież samochodu "na Nokię 3310". Operacja zajęła 30 sekund [WIDEO]
Aktualności

Pokazali kradzież samochodu "na Nokię 3310". Operacja zajęła 30 sekund [WIDEO]

Kultowy telefon? Może kiedyś. Teraz Nokia 3310 może być niebezpiecznym urządzeniem wykorzystywanym przez złodziei samochodów. W dyskretnej obudowie wspominanego z nostalgią telefonu komórkowego przestępcy ukrywają elektronikę służącą do hakowania komputerów w autach. Amerykanie pokazali, jak szybko można odpalić samochód za pomocą takiej "Nokii".

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Jeździłeś Teslą? Pracownicy firmy mogli cię podglądać. Problemów z prywatnością jest więcej
Aktualności

Jeździłeś Teslą? Pracownicy firmy mogli cię podglądać. Problemów z prywatnością jest więcej

Każda Tesla jest wprost naszpikowana kamerami, które obserwują to, co dzieje się nie tylko dookoła auta, ale i w jego wnętrzu. Producent deklaruje, że dba o prywatność użytkowników, a zbierane przez auto dane są bezpieczne. Byli pracownicy Tesli twierdzą, że to deklaracje bez pokrycia, a przeglądanie i dzielenie się materiałami rejestrowanymi przez auta miało być na porządku dziennym.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.