Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Używane > Co warto kupić > Kupujemy używane BMW X3 typoszeregu G01. To nie jest prosty temat

Kupujemy używane BMW X3 typoszeregu G01. To nie jest prosty temat

Autor Adam Włodarz
Adam Włodarz

BMW X3 trzeciej generacji to auto drogie w serwisie, skomplikowane, a do tego głównie z dwulitrowymi doładowanymi silnikami z wtryskiem bezpośrednim. Potencjalnych problemów jest tu bardzo wiele – radzimy, jaką wersję wybrać, aby nie wpakować się na minę.

BMW X3 III – poradnik kupującego
BMW X3 III – poradnik kupującegoŹródło: Źródło zbiorcze dla obrazków importowanych w ramach Onet Editorial Workflow
  • BMW X3 G01, czyli trzeciej generacji, to SUV rodzinny o ponadprzeciętnych właściwościach jezdnych. Ponadprzeciętna jest też niestety awaryjność, ale tylko niektórych wersji
  • X3 G01 ma bardzo wiele wersji silnikowych, ale na rynku najczęściej spotkacie samochody z silnikami czterocylindrowymi
  • SUV BMW jest bardzo skomplikowany, a mimo to, jeśli zdecydujemy się na odpowiednią odmianę silnikową, nie powinniśmy narzekać na częste wizyty w serwisie - BMW X3 G01 nie stwarza drogich problemów eksploatacyjnych

BMW G01, czyli BMW X3 trzeciej generacji, zostało wprowadzone na rynek w 2017 roku. Wcześniej BMW sprzedało na całym świecie 1,5 mln sztuk dwóch poprzednich generacji tego modelu. Trzecia odsłona wymiarami przypomina pierwsze BMW X5, a z przodu nawet ciężko odróżnić te modele, co denerwuje właścicieli większego BMW. BMW X3 G01 wciąż jest w produkcji. Model produkowany jest w USA i RPA.

BMW X3 G01 - wersje

BMW kupcie z silnikami benzynowymi, jako hybrydę plug-in, z motorami wysokoprężnymi, a nawet w wersji elektrycznej. Rozpiętość mocowa aut produkowanych od 2017 roku waha się do 150 KM w sDrive18d do 510 w wersji M Competition. Większość modeli na napęd 4x4 (xDrive), ale podstawowa benzyna 20i/184 KM oferowana była i jest także z napędem na jedną oś (sDrive), tego typu napęd przewidziany jest również dla diesla 18d/150 KM (w jego wypadku nie ma opcji 4x4). Na które napędy trzeba uważać, a które są bezpiecznym wyborem?

Adam Włodarz