Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Volvo kontra niemiecka konkurencja. Lepsze Volvo V60, BMW serii 3 czy Audi A4?

Volvo kontra niemiecka konkurencja. Lepsze Volvo V60, BMW serii 3 czy Audi A4?

Świeżo odnowione BMW serii 3 Touring spotyka się z Audi A4 Avantem oraz Volvo V60. Każdy z tych modeli występuje w teście z miękką hybrydą zbudowaną na bazie solidnego silnika Diesla oraz z automatyczną skrzynią biegów. Inny jest za to rodzaj napędu: w Audi 4x4, w BMW na tył, a w Volvo na przód. Przekonajmy się zatem, który z tych samochodów daje najwięcej radości z jazdy.

Audi A4 Avant, BMW serii 3 Touring, Volvo V60Auto Bild
  • Każde z testowanych kombi ma pod maską miękką hybrydę zbudowaną z wykorzystaniem mocnych i solidnych silników Diesla – w Audi A4 o mocy 204 KM, w BMW serii 3 jednostka generuje 190 KM, a w Volvo V60 do dyspozycji mamy 197 KM
  • Pod względem dynamiki najlepsze okazało się Audi, które setkę uzyskuje po 7,2 s, W BMW na tę prędkość trzeba czekać 7,5 s, a najdłużej w Volvo – 8,4 s
  • W Volvo V60 wygospodarowano bagażnik o pojemności 519-1441 l, kufer BMW 3 Touringa mieści 500-1510 l, a Audi A4 – 495-1495 l

Jeden obraz mówi czasami więcej niż tysiąc słów. Mamy teraz zimę i świat wygląda przeważnie tak, jak na zdjęciu – całkiem szaro. Na tym nieciekawym tle wyłaniają się trzy modele klasy średniej, które w przeciwieństwie do pogody nie są takie ponure.

Od 2018 r. na rynku jest aktualna generacja BMW serii 3. Jednak w 2022 r. auto zostało zmodernizowane i wówczas wygładzono nieco niektóre ostre krawędzie, a jednocześnie pojazd zyskał bardziej rasowy wygląd niż miał dotychczas. Taka stylistyka dotyczy także Touringa kombi, a szczególnie, gdy na pokładzie znajdzie się sportowy pakiet M (19 800 zł).

BMW serii 3 Touring
BMW serii 3 TouringAuto Bild

Volvo V60 to kombi klasy średniej, które podobnie, jak BMW serii 3 zmodernizowano w 2022 r., ale nadal prezentuje się wręcz fantastycznie z surowym skandynawskim designem. Niezależnie od tego, z której strony patrzymy na szwedzkie kombi, jest ono doskonale uformowane. To prawdziwe arcydzieło samochodowej stylistyki.

Volvo V60
Volvo V60Auto Bild

Najbardziej wiekowe w tej trójce jest Audi A4, bo w obecnym wydaniu produkowane jest już od 2015 r. Ma się jednak wrażenie, że ta 7-letnia konstrukcja nie starzeje się niemal. Dzięki ponadczasowej stylistyce auto nadal prezentuje się nowocześnie (to także zasługa liftingu z 2019 r.).

Audi A4
Audi A4Auto Bild

BMW serii 3 po liftingu (zarówno sedan, jak i kombi) zyskało nowe wnętrze. Wzorem BMW i4 samochód otrzymał zakrzywiony ekran, w skład którego wchodzi 12,3-calowy wyświetlacz ze wskaźnikami oraz dotykowy, centralny ekran o przekątnej 14,9 cala.

To za jego pośrednictwem obsługuje się poszczególne urządzenia pokładowe pojazdu. O ile do czytelności wirtualnych zegarów można mieć zastrzeżenia, to dotykowy ekran ma wyrazistą grafikę, a menu, choć rozbudowane, nie jest skomplikowane w obsłudze.

Pochwały należą się także aktywowaniu poszczególnych funkcji za pomocą systemu iDrive, którego pokrętło znalazło się w wygodnym do sięgania miejscu – na środkowej konsoli. Poza tym auto można obsługiwać głosowo, a co ważne ta funkcja również poprawiła się względem modelu sprzed modernizacji.

W dalszej części tekstu opisujemy wrażenia z jazdy, aspekty praktyczne, wyniki redakcyjnych pomiarów przyspieszenia czy zużycia paliwa, porównujemy ceny i dokonujemy ostatecznego werdyktu. To część dostępna dla subkrybentów Premium.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji