Mieliśmy okazję sprawdzić, czego nauczą się absolwenci szkoły PSO.Na początku szkolenia każdy uczestnik odbył jazdę próbną - w celu weryfikacji umiejętności. Już na "stracie" sporo zastrzeżeń instruktorzy mieli do pozycji za kierownicą. Jak usiąść prawidłowo? Zaczynamy od ułożenia nóg. Należy tak ustawić odległość fotela, aby lewa noga była lekko ugięta po wciśnięciu pedału sprzęgła. Kolejnym etapem jest ustawienie oparcia. Punktem odniesienia są nadgarstki. Po wyciągnięciu ręki powinny spoczywać na górnej krawędzi kierownicy. Należy ją chwycić symetrycznie, wówczas kąt łokcia jest najdogodniejszy.Logiczne myślenie - podstawa sukcesu Później uczestnicy trenowali prawidłowe zachowanie podczasomijania przeszkody. Trzeba pamiętać - podkreślali instruktorzy - o zdjęciu nogi z pedału hamulca tylko podczas manewru omijania. Kolejnym ćwiczeniem był slalom pomiędzy pachołkami. Wówczas na jaw wychodziła podsterowność aut przednionapędowych. Jak jej unikać? Przez dociążenie przedniej osi, czyli nieznaczne ujęcie gazu lub przyhamowanie. Sam manewr zatrzymania należy wykonywać progresywnie - siła powinna narastać wraz z wytracaniem prędkości. Szkolenie nie skupiało się tylko na poprawie techniki jazdy czy próbach sprawnościowych. Jego integralną oraz równie ważną częścią był kurs z zakresu udzielania pierwszej pomocy ofiarom wypadku.Gdzie uczą jeździć?Szkoła OplaOplowska Akademia Jazdy działa na rynku już ponad 9 lat i należy do najstarszych szkół tego typu w kraju. Chwali się przeszkoleniem prawie 15 tys. kierowców. Zajęcia (pierwszy etap) odbywają się w Warszawie, na terenie lotniska Bemowo. Grupa liczy najczęściej od 4 do 6 uczestników. Kurs dla klienta indywidualnego dzieli się na dwa etapy. Każdy trwa 3 godziny i kosztuje 300 zł (auta szkoły). Oferta dla firm: szkolenie jednodniowe, 550 zł od osoby. Pełen cykl to koszt 1500 zł za osobę; http://www.ak-polski.org.pl Szkoła RenaultSzkoła Jazdy Renault działa na terenie lotniska Warszawa-Babice. Szkolenie jest przeprowadzane na samochodach Renault Mégane lub Master. Oferta dla indywidualnych klientów to cztery etapy po 3,5 godziny - każdy w cenie 330 zł. Dla odbiorców flotowych przygotowano specjalne zajęcia pierwszego oraz drugiego stopnia. Każdy cykl szkolenia dla grupy 12-18 osób kosztuje 8-11 tys. zł (w przypadku użycia własnego samochodu cena będzie nieco niższa); http://www.szkolajazdyrenault.com.plSzkoła SkodySzkoła Bezpiecznej Jazdy Skody powstała w 2004 r. Prowadzi szkolenia z zakresu techniki jazdy w Kąkolewie pod Poznaniem,w wypadku flot jest także możliwość zorganizowania kursu w całej Polsce. Podczas szkolenia duży nacisk kładziony jest nie tylko na technikę jazdy, lecz także na ekonomiczne użytkowanie auta. Kurs indywidualny, jednodniowy (7 godzin) kosztuje 600 zł (auta Szkoły Auto); http://www.szkola-auto.plGoodyear uczy z płyty CDGoodyear w nieco inny sposób podszedł do promocji swoich produktów. Każdy nabywca opon zimowych do aut osobowych lub 4x4 tej marki otrzyma płytkę CD z filmem "Szkoła Bezpiecznej Jazdy Goodyera". Znajdują się tu podstawowe wskazówki z zakresu techniki bezpiecznej jazdy.
Trening czyni mistrza
Jeździć szybko, pewnie, a przy tym bezpiecznie i ekonomicznie - Polskie Składy Oponiarskie uruchomiły Akademię Bezpiecznej Jazdy, która ma na celu doskonalenie techniki jazdy. Partnerem tego przedsięwzięcia jest Tomasz Czopik, kierowca rajdowy.