Auto Świat Porady Eksploatacja Zatkany filtr cząstek stałych i co dalej?

Zatkany filtr cząstek stałych i co dalej?

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Serwisy lubią brać kasę od klientów za tzw. warsztatowe wypalenie filtra. Sęk w tym, że nawet jeśli ta operacja daje jakieś wymierne efekty, to z reguły na krótko. Czy w związku z tym jedyny sposób na całkowite uniknięcie kłopotów z filtrem to jego usunięcie? Okazuje się, że nie.

Eksploatacja diesli - zatkany filtr cząstek stałych: co dalej?Żródło: Auto Świat / ACZ

Gdy kilkanaście lat temu do samochodów wprowadzano pierwsze filtry cząstek stałych, tylko niewielu wiedziało, że era względnie bezobsługowych diesli właśnie się kończy. Trochę paradoks, bo w teorii filtr cząstek stałych to doskonały wynalazek: dzięki niemu auto wyposażone w silnik Diesla – choć wiele wskazuje na to, że niebawem filtry będą też montowane i w jednostkach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa (!) – nie emituje do atmosfery m.in. trujących, rakotwórczych cząstek sadzy.

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel
Powiązane tematy:PoradyEksploatacjaDiesel