Auto Świat > Porady > Eksploatacja > Zdążyć przed pożarem: BMW rozszerza akcję, „uziemione” auta

Zdążyć przed pożarem: BMW rozszerza akcję, „uziemione” auta

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

W Polsce BMW doliczyło się 19 tys. aut objętych „akcją techniczną”. Mówiąc wprost, z powodu wady modułu EGR te samochody mogą się zapalić podczas jazdy. Tymczasem sytuacja właścicieli wadliwych modeli jest różna: jedni dostają wezwania na kontrolę pół roku po pożarze samochodu, inni jeżdżą w oczekiwaniu na dostępność części, a jeszcze inni mają samochody „uwięzione” w warsztatach nie wiadomo na jak długo. Auto zastępcze? Jeden dostaje, a drugi nie.

Gaszenie płonącego auta podręczną gaśnicą jest bezcelowe!
Gaszenie płonącego auta podręczną gaśnicą jest bezcelowe!Źródło: Auto Świat
  • W Polsce problem dotyczy 19 tys. samochodów BMW; zagrożone są modele z silnikami Diesla z lat 2010-17
  • Każdy może przez Internet sprawdzić, czy jego auto powinno być naprawione
  • BMW nie potrafi precyzyjnie określić, kiedy dostępne będą części do naprawy wadliwych aut, a lista tych pojazdów wydłuża się

Jeden z naszych Czytelników stracił w pożarze swoje swoje BMW X5 w czerwcu 2018 roku, a pismo z informacją o potrzebie wykonania w nim „akcji technicznej” wysłano do niego w styczniu... 2019. On akurat miał szczęście, i to podwójne: po pierwsze, za auto dostał odszkodowanie z polisy autocasco (najczęściej w takich przypadkach ubezpieczyciele odmawiają zapłaty), po drugie – zdołał bezpiecznie uciec.

Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Piotr Wróbel