Dobre wieści dla fanów Seata, Skody i VW. Pojawiło się nowe multimedialne radio, które idealnie pasuje w miejsce fabrycznego. Instalacja sprowadza się do banalnej podmiany seryjnego radia: wystarczy tylko podłączyć okablowanie we właściwe miejsca i włożyć radio dopasowane do wnęki. Zważywszy na to, że nowy produkt firmuje Zenec można liczyć na to, że wszystko będzie działać jak należy, co nie jest wcale takie oczywiste w przypadku azjatyckich marek.
Kluczowa funkcjonalność: nowe radio Zenec ZE-NC2110D zostało dopasowane do współpracy z cyfrową instalacją CAN bus a w szczególności ze wszystkimi nowinkami jakie pojawiły się w platformie Golfa 6 generacji. To zaś oznacza, że na dużym 6,5 calowym ekranie nowego radioodtwarzacza kierowca zobaczy wszystkie informacje i zupełnie nowe grafiki z systemu Climatronic oraz czujników systemu parkowania OPS. Ponadto może sterować wyposażeniem samochodu poprzez ekran dotykowy.
Radio współpracuje także z wielofunkcyjnym wyświetlaczem MFA+, który jest standardowo umieszczany pomiędzy zegarami na desce rozdzielczej. Producent deklaruje, że sprzęt jest również kompatybilny z seryjnie instalowanym zestawem Dynaudio. Ponadto urządzenie wyposażono w podwójny tuner radiowy RDS, który ma się wyróżniać lepszą jakością odbioru radia niż standardowe jednostki VW.
Stacja multimedialna jest bardzo bogato wyposażona. W urządzenie wbudowano czytnik płyt DVD (kompatybilny z Xvid), wejście USB 2.0 oraz czytnik kart pamięci SD/SDHC (do 32 GB). Standardowy jest zestaw głośnomówiący Bluetooth opracowany przez Parrota. Zestaw może wprawdzie pracować jednocześnie tylko z jednym telefonem (brak Multipoint) ale ma pamięć 5 różnych modeli telefonów. Urządzenie może synchronizować 1000 numerów telefonów z książki telefonicznej. Co ciekawe sprzęt może zapamiętać aż 5 numerów telefonów przypisanych do jednego kontaktu. Co oczywiste sprzęt dopasowano do systemu A2DP, czyli użytkownik może odtwarzać muzykę z telefonu i bezprzewodowo przesyłać do radia.
Standardowo instalowana jest nawigacja GPS. Oprogramowanie dostarcza węgierskie iGO, które również zapewnia nowe mapy poprzez serwis internetowy NaviExtras. Kluczowa informacja dla nowych użytkowników. W ciągu 30 dni od pierwszego uruchomienia nawigacji (liczy się pierwsze ustalenie dokładnej pozycji i przejazd z minimalną prędkością na krótkim dystansie) można bezpłatnie pobrać nowszą mapę jeśli jest dostępna na serwerze NaviExtras.
Na koniec krótko o kosztach. Sugerowana cena urządzenia wynosi 999 euro.
Samochody do których dopasowano nowe radioSeat
-
Altea (5P)Leon (1P MK2)Alhambra (MK2)
Skoda
-
Oktavia (MK2)Superb (3T)Yeti
VW
-
Golf VIGolf VGolf VI CabrioJetta (MK 5/6)Passat (B6, B7)CC, Beetle (od 2011)Caddy (2K MK3)Tiguan (MK1)Scirocco (MK3 13)Touran (Typ 1/GP, GPII)EosPolo (6R)Sharan (MK2)Amarok
Dane techniczne i wyposażenie
-
Odtwarzacz DVDUSB 2.0Czytnik kart SD/SDHC do 32 GBSterowanie iPod/iPhoneKompatybilny z MP3, WMA, AVI, Xvid, JPEG, H.264Ekran 6,5 caliRozdzielczość ekranu 800x480 pikseliPodwójny tuner RDSMoc 4 x 50WWyjście 4.1 kanałówWyjście video 2Wejście dla kamery 1Sterowanie tunerami DVBT i DAB+Wbudowany zestaw Bluetooth ParrotNawigacja GPS z TMC i TMC ProOprogramowanie nawigacyjne iGOMapa 43 państw EuropyPamięć na mapy 8 GB