• Nie każdy kierowca z prawem jazdy kategorii B może prowadzić motocykl o pojemności 125 cm3
  • Nie wszystkie motocykle spełniają wymogi, które pozwalają prowadzić je na prawo jazdy kategorii B
  • Prowadzenie motocykla bez wymaganych uprawnień grozi bardzo poważnymi karami – niedawno drastycznie zaostrzono przepisy
  • Dodatkowe przywileje dla kierowców z kategorią B obowiązują tylko w wybranych krajach – aktualne polskie przepisy dają więcej możliwości niż te w innych krajach!

Kiedy latem 2014 r. weszły w życie przepisy pozwalające kierowcom mającym tylko samochodowe prawo jazdy prowadzić nie tylko motorowery, ale też i motocykle o pojemności do 125 cm3, eksperci od bezpieczeństwa drogowego, przedstawiciele policji i oczywiście, "prawdziwi motocykliści" przestrzegali, że skończy się to masakrą na drogach.

Że na ulice trafią dziesiątki tysięcy świeżo upieczonych motocyklistów, którzy masowo będą ulegali wypadkom. Z perspektywy niemal 8 lat obowiązywania nowych przepisów wiemy już, że nic takiego się nie stało. Choć segment jednośladów o pojemności do 125 cm3 gwałtownie urósł (w pierwszym pełnym sezonie obowiązywania nowych przepisów sprzedaż "125-ek" wzrosła o 351 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim), to liczba wypadków z udziałem kierowców motocykli wprawdzie również wzrosła, ale niewspółmiernie wolniej do liczby nowych motocykli i ich świeżo upieczonych kierowców, zwolnionych z obowiązku zrobienia kursu i zdania egzaminu na motocyklowe prawo jazdy.