Logo
PoradyPrawo jazdyMamy pięć zasad pierwszeństwa na rondzie, które musi znać każdy kierowca. Koniec stresu

Mamy pięć zasad pierwszeństwa na rondzie, które musi znać każdy kierowca. Koniec stresu

Ronda, a dokładniej skrzyżowania o ruchu okrężnym, potrafią przysporzyć kierowcom nie lada kłopotów. Z przeróżnych powodów. Przede wszystkim są różne i pokonywania ich nie sposób nauczyć się na pamięć. W Kodeksie drogowym nie ma też specjalnego rozdziału poświęconego skrzyżowaniom tego typu. To nie przypadek – wystarczy stosować się do kilku zasad.

W takim przypadku pojazd jadący wewnętrznym pasem ruchu ustępuje pierwszeństwa pojazdowi jadącemu zewnętrznym pasem ronda
Zobacz galerię (5)
Wojciech Denisiuk / Auto Świat
W takim przypadku pojazd jadący wewnętrznym pasem ruchu ustępuje pierwszeństwa pojazdowi jadącemu zewnętrznym pasem ronda
  • Wybraliśmy pięć zasad, które podczas jazdy na rondzie są bardzo ważne, a kierowcy niekoniecznie o nich pamiętają
  • Problemów kierowcom często przysparza pytanie, kto ma pierwszeństwo na rondzie i kiedy trzeba przepuszczać innych
  • Wyjaśniamy też znaczenie znaków poziomych. Są ważniejsze od sygnalizacji czy wręcz przeciwnie?
  • Zachęcamy do oddawania głosów w ankiecie, która znajduje się pod artykułem
Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji