Auto Świat Porady Jedna z ich sztuczek szokuje najbardziej. Jak kantują nieuczciwi mechanicy?

Jedna z ich sztuczek szokuje najbardziej. Jak kantują nieuczciwi mechanicy?

Zaufany mechanik to prawdziwy skarb. Niestety kierowcy czasem wpadają na tych, którzy próbują zarobić na boku. Naprawy, które figurują na fakturach, ale ich nie wykonano, części używane zamiast nowych, olej gorszy od tego, za jaki zapłaciliśmy – to kilka sposobów na wyciąganie pieniędzy z kieszeni klientów. Pokazujemy, jak kantują w warsztatach i radzimy, jak się przed tym bronić.

Jak kantują nieuczciwi mechanicyPongMoji / Shutterstock
  • Najczęstsze oszustwa to zawyżanie cen części i kosztów robocizny oraz branie pieniędzy za niewykonane usługi
  • Właściciele samochodów coraz trudniej uniknąć pułapek ze względu na rosnącą skomplikowanie aut
  • Zaleca się stosowanie zasady ograniczonego zaufania do warsztatów i kontrolę naprawy przez klientów

O tym, że w warsztacie samochodowym można być łatwo oszukanym, wie już wielu właścicieli aut. Jeśli się komuś wydaje, że nigdy go to nie spotkało, to prawdopodobnie tylko dlatego, że mechanicy zrobili to sprytnie i rzecz się nie wydała. Przeciętny użytkownik auta jest dla nieuczciwego warsztatu łatwym łupem. Brak specjalistycznej wiedzy nie pozwala mu zweryfikować tego, czy diagnoza postawiona przez mechanika jest słuszna, a zaproponowany przez niego zakres naprawy – rzeczywiście niezbędny.

Nawet osobom znającym się na mechanice coraz trudniej jest uniknąć pułapek. Wszystko dlatego, że auta stają się bardziej skomplikowane, zwiększa się udział elektroniki i trzeba ciągle się doszkalać, żeby wiedzieć, o co w nich chodzi. Bardzo często pseudomechanicy też tego nie wiedzą i naprawiają auta na chybił trafił. Dla nich to nie problem, bo na każdej części zarabiają dodatkowo, a naiwnemu klientowi wmówią przecież, że tak było trzeba.

A jeśli się wyda? Jeden klient się obrazi, ale na jego miejsce przyjedzie następny. Problem nieuczciwości dotyczy wszystkich warsztatów – nieważne, czy jest to mała, jednoosobowa firma, czy autoryzowany diler, chwalący się najwyższymi standardami obsługi klientów. Często właściciel firmy robi wszystko, by klienci czuli się rzetelnie obsłużeni, podczas gdy mechanicy za jego plecami i tak kombinują na potęgę. Co robią najczęściej?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji