Decyzja Continentala zaskakuje tym bardziej, że koncern z Hanoweru przez długi czas zarzekał się, że całorocznych opon nie wyprodukuje. Przebąkiwano co prawda nieśmiało o ogumieniu wielosezonowym do terenówek i SUV-ów, ale ogólnie Niemcy stali na stanowisku, że w aucie osobowym – jeśli ma być w 100 proc. bezpiecznie – opony należy co pół roku zmieniać.
Problemem była też ponoć kwestia przyczepności na mokrym i śniegu, bo zaprojektowanie opony radzącej sobie równie dobrze na obu nawierzchniach miało być niemożliwe.
A tu niespodzianka: do sklepów trafiła pierwsza całoroczna opona Continentala do osobówek. Z punktu widzenia zwykłego kierowcy ogumienie całoroczne ma niemal same zalety – jeżeli nie masz samochodu sportowego, którego często używasz do szybkiej jazdy po krętych drogach, powinieneś być zadowolony.
Zobacz także
- Szukasz opony z innym rozmiarze? W jednym miejscu zebraliśmy oferty ze wszystkich sklepów. Porównaj ceny i kup te które będą najtańsze!
- Opony wielosezonowe w najniższych cenach - sprawdź teraz!
Odpada bowiem sezonowa wymiana opon i związane z nią koszty, nie trzeba się martwić o przechowywanie niepotrzebnego akurat kompletu. Nasz test udowadnia, że przynajmniej w przypadku niektórych modeli całorocznych owa wygoda nie musi wiązać się z brakiem pewnego prowadzenia.
W ramach niniejszego testu pokonaliśmy dla was tysiące kilometrów, odwiedziliśmy różne strefy klimatyczne i geograficzne. Próby na ośnieżonej nawierzchni zostały przeprowadzone w sierpniu w Nowej Zelandii. Wszystkie testowane opony kupiliśmy na tzw. wolnym rynku jako zwykli klienci, nie było więc mowy o tym, że któryś z producentów zdążył się specjalnie przygotować.
Jak zwykle, próbą kwalifikacyjną był test hamowania – kto nie radzi sobie w tym aspekcie, nie ma czego szukać w dalszych próbach. Poniżej sprawdzicie, jak 25 opon wypadło podczas hamowania na asfalcie, topową dziesiątkę sprawdziliśmy dokładniej. Wyniki tegorocznego testu opon całorocznych w rozmiarze 205/55 R16 znajdziecie w „Auto Świecie” z 9 października 2017 r.
Opona | Hamowanie na mokrym | Hamowanie na suchym | Suma | |
1 | Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 94 V | 41,6 | 40,9 | 82,5 |
2 | Michelin CrossClimate + 94 V | 43,6 | 39,0 | 82,6 |
3 | Continental AllSeasonContact 94 V | 43,1 | 40,7 | 83,8 |
4 | Vredestein Quatrac 5 91 V | 43,9 | 41,9 | 85,8 |
5 | Nexen N’blue 4Season 94 V | 44,9 | 42,0 | 86,9 |
6 | Pirelli Cinturato AllSeason 91 V | 45,3 | 42,3 | 87,6 |
7 | BF Goodrich g-Grip All Season 2 94 V | 46,5 | 41,8 | 88,3 |
8 | Hankook Kinergy 4S 94 V | 46,3 | 42,2 | 88,5 |
9 | Apollo Alnac 4G All Season 91 V | 46,7 | 42,0 | 88,7 |
10 | Kleber Quadraxer 2 94 V | 46,9 | 42,3 | 89,2 |
11 | Kumho Solus 4S HA31 94 V | 47,5 | 42,9 | 90,4 |
12 | Falken Euro All Season AS200 94 V | 46,7 | 44,1 | 90,8 |
13 | Nokian Weatherproof 94 V | 47,5 | 43,4 | 90,9 |
14 | Maxxis All Season AP2 94 V | 47,5 | 43,6 | 91,1 |
15 | Uniroyal AllSeason Expert 94 V | 46,9 | 44,3 | 91,2 |
16 | General Altimax A/S 365 94 V | 47,6 | 44,3 | 91,9 |
17 | Aeolus 4Season Ace 91 V | 49,4 | 42,6 | 92,0 |
18 | Viking Four Tech 94 V | 48,6 | 43,7 | 92,3 |
19 | Nankang NK All Season Plus 94 V | 51,6 | 40,9 | 92,5 |
20 | Goodride All Seasons SW602 91 H | 50,8 | 42,0 | 92,8 |
21 | Tristar Ecopower 4S 91 V | 52,6 | 41,3 | 93,9 |
22 | Syron 365 Days 91 H | 51,7 | 42,4 | 94,1 |
23 | Sailun Atrezzo 4Seasons 91 H | 52,6 | 42,2 | 94,8 |
24 | Hifly All-Turi 221 Allseason 94 V | 52,2 | 44,2 | 96,4 |
25 | Firestone Multiseason 94 V | 53,0 | 44,7 | 97,7 |
Hamowanie na mokrym i suchym odbywa się z prędkości 100 km/h. Do dalszej części trafiają opony z najniższą sumą dróg hamowania z obu prób – wartość graniczna to równe 90 m. Opony o łącznej drodze hamowania powyżej 93 m) nie spełniają naszych wymagań, gdyż ich drogi hamowania są niebezpiecznie długie, radzimy więc dla własnego dobra trzymać się od nich z daleka.
Opony całoroczne w najlepszych cenach - znaleźliśmy je dla Was!
Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 - sprawdź cenę!
Michelin CrossClimate + - sprawdź cenę!
Continental AllSeasonContact - sprawdź cenę!
Vredestein Quatrac 5 - sprawdź cenę!
Nexen N’blue 4Season - sprawdź cenę!
Pirelli Cinturato AllSeason - sprawdź cenę!
BF Goodrich g-Grip All Season 2 - sprawdź cenę!
Hankook Kinergy 4S - sprawdź cenę!
Apollo Alnac 4G All Season - sprawdź cenę!
Kleber Quadraxer 2 - sprawdź cenę!
Kumho Solus 4S HA31 - sprawdź cenę!
Falken Euro All Season AS200 - sprawdź cenę!
Nokian Weatherproof - sprawdź cenę!
Maxxis All Season AP2 - sprawdź cenę!
Uniroyal AllSeason Expert - sprawdź cenę!
General Altimax A/S 365 - sprawdź cenę!
Aeolus 4Season Ace - sprawdź cenę!
Viking Four Tech - sprawdź cenę!
Nankang NK All Season Plus - sprawdź cenę!
Goodride All Seasons SW602 - sprawdź cenę!
Tristar Ecopower 4S - sprawdź cenę!
Syron 365 Days - sprawdź cenę!
Sailun Atrezzo 4Seasons - sprawdź cenę!
Firestone Multiseason - sprawdź cenę!