Możecie być fanami potężnego czteronapędowego Turbo S, ekstremalnego GT3 RS z jego torowym pochodzeniem i wrzeszczącym w niebogłosy wyczynowym bokserem, albo limitowanego 911 R, ale do codziennej jazdy i okazjonalnych wypadów na tor wersja GTS w Porsche 911 daje, naszym zdaniem, idealne połączenie mocy z użytecznością. Poprzednie wcielenie z wolnossącym silnikiem 3,8 o mocy 430 KM, manualną skrzynią, napędem na tył, powiększonym zbiornikiem paliwa i z nadwoziem coupé to wszystko, czego potrzebowaliśmy, by czerpać nieskażoną doładowaniem i automatyką przyjemność z jazdy.
W Porsche zdecydowali inaczej i wprowadzili właśnie jej następcę oznaczonego kodem 991.2 z turbodoładowanym bokserem o pojemności 3 l i mocy 450 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 550 Nm. To o 30 KM i 50 Nm więcej od obecnej Carrery S oraz 20 KM i aż 110 Nm więcej od poprzedniej Carrery GTS (991). W języku drogowych korzyści w ulubionej przez nas wersji coupé z napędem na tył i ręczną przekładnią przekłada się to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,1 s i niebagatelną prędkość maksymalną 312 KM.
GTS, wzorem poprzedników, bazuje na poszerzonym nadwoziu wersji Carrera 4 i ma obniżone o 1 cm zawieszenie. Seryjnie wyposażony jest w sportowy wydech, zawieszenie obniżone o 1 cm, pakiet Sports Chrono z dynamicznymi mocowaniami silnika oraz nieznacznie zmodyfikowanymi wlotami powietrza w zderzakach. Felgi o średnicy 20 cali z centralną nakrętką i sportowe siedzenia wyściełane Alcantarą uzupełniają tę kompletację.
Nowy model dostępny jest w nadwoziach coupé, cabrio oraz jako Targa, z napędem na tył i 4x4 (Targa tylko jako 4x4), a także ze skrzynią manualną lub PDK. Pojawienie się tego wariantu sprawia, że do dyspozycji jest teraz aż 19 kombinacji wersji nadwoziowych, silnikowych i napędowych, a przecież w przygotowaniu są jeszcze ekstremalne odmiany – GT3, GT3 RS i GT2.
Ceny Porsche 911 Carrera GTS startują w Polsce od 617 220 zł.