Kiedy decydujemy się na zakup nowego samochodu stajemy przed wieloma możliwościami wyboru. Producenci oferują różne wersje wyposażenia, akcesoria dodatkowe czy pakiety stylistyczne. Cenniki opcji są tak dobrze przemyślane, że po doposażeniu w elementy niezbędne wybranej przez nas wersji, za niewielką dopłata moglibyśmy nabyć wersję poziom wyżej zawierającą to samo a często jeszcze więcej. Nie ma marki, która nie korzystałaby z takiej strategii, w końcu właśnie na tych niezbędnych jak i ekstrawaganckich dodatkach zarabia się najwięcej.

Przekraczając próg salonu Porsche przekonamy się o tym na własnej skórze, z tym że tutaj nie uświadczymy możliwości dokupienia dojazdowego koła zapasowego czy systemu zarządzania przestrzenią bagażową. Za to możemy wybierać pomiędzy przeróżnymi materiałami do wykończenia wnętrza, kolorem pasów bezpieczeństwa czy tłem obrotomierza. Oczywiście są to opcje dla osób ceniących sobie styl posiadanego samochodu, ale fani osiągów przewyższających te dostępne w „standardzie” również powinni być usatysfakcjonowani. Porsche właśnie wypuściło „Carrera S Powerkit”.

Jak sama nazwa wskazuje jest to pakiet obejmujący min. zwiększenie mocy, niby tylko o 30 KM, natomiast w niebanalny sposób. Zmianie uległa głowica cylindrów, wałek rozrządu, zmieniono lokalizacje chłodnicy, układ dolotowy oraz przeprogramowano elektronikę. Polepszenie prowadzenia oraz komfortu w podróży jest zasługą system aktywnego zawieszenia silnika, a za doznania akustyczne odpowiada aktywny układ wydechowy. Brzmi dobrze?

Dzięki tym poprawką, Carrera S dysponuje mocą 450 KM. Aby sprawnie zatrzymać ten niespełna 1 500 kg pocisk, pakiet Powerkit obejmuje również zmiany w wyglądzie przedniego zderzaka, umożliwiające lepsze chłodzenie hamulców. W związku ze zwiększeniem mocy, za poprawę aerodynamiki odpowiada tylny spoiler stylistycznie nawiązujący do klasycznych modeli 911. Cena tych osiągów? Do standardowej ceny Carrery S wynoszącej 550 850 zł, decydując się na powyższy pakiet musimy liczyć się z dopłata rzędu 45 500 zł.

Odpowiedź na pytanie czy warto, skoro Carrera GTS dysponująca tą sama mocą w standardzie kosztuje zaledwie 20 000 zł więcej, pozostawiamy wam.