Logo
Porsche Panamera Sport Turismo

Porsche Panamera Sport Turismo

Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek

Pięć lat po zaprezentowaniu konceptu Sport Turismo, Porsche wprowadza do seryjnej produkcji usportowione kombi na bazie Panamery. Różnica w wyglądzie nowej odmiany jest wyraźnie zauważalna. Linia dachu została wydłużona i Sport Turismo nabrał stylu Shooting Brake, ale z dodatkową parą drzwi z tyłu. Pojemność bagażnika zwiększyła się nieznacznie z 495 do 520 l, ale po złożeniu foteli do dyspozycji jest już 1390 l.

Żródło: TopGarage - materiały producenta / Porsche

Ważniejszą różnicą w porównaniu do zwykłej Panamery jest fakt, że z tyłu mogą usiąść trzy osoby. Sport Turismo jest o 0,5 cm wyższe. Reszta wymiarów pozostaje bez zmian.

Żródło: TopGarage - materiały producenta / Porsche

Ciekawym rozwiązaniem jest aktywny spoiler, który przyjmuje jedną z trzech pozycji. Po przekroczeniu 170 km/h ustawia się pod kątem 1 stopnia, a jeśli utworzysz okno dachowe - pod kątem 26 stopni, by zmniejszyć hałas wiatru.

Żródło: TopGarage - materiały producenta / Porsche

Panamera Sport Turismo będzie oferowana w 5 wersjach: 4, 4S, 4S Diesel, 4 E-Hybrid i Turbo. Interesująco układają się moce siników benzynowych. Panamera 4 ma 330 KM, 4S - 440, a Turbo - 550 KM. Przypadek? To tego szablonu mniej pasują diesel (422 KM) i hybryda (462 KM).

Sport Turismo pojawi się w salonach 7 października 2017 r. Jej ceny rozpoczynają się od 448 330 zł za podstawową wersję 4. Kolejno, 4 E-Hybrid Sport Turismo kosztuje 512 930 zł, 4S - 558 530 zł, 4S Diesel - 578 450 zł, a Turbo - 774 100 PLN. To oznacza, że model jest o około 5 proc. droższy od „zwykłej” Panamery. Jak Wam się podoba nowy wariant?

Udostępnij:
Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek
Powiązane tematy: Fascynacje
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium