Co do nierównej pracy podczas przyspiesznia to na dobrą sprawę poznaliśmy już odpowiedź. Przecież mnechanik stwierdził, że wymiany wymaga uszczelka kolektora (domyślam się że dolotowego). Właśnie to może być przyczyną nierównego rozwijania mocy. Po porostu silnik dostaje tak zwane lewe powietrze (czyli takie które dostaje się do kmór spalania bez pośrednictwa filtra), pomijam to że jest ono zanieczyszczone, auto z uszkodzoną uszczelką kolektora dolotowego nie może jeździć dobrze. Poza tym dopiero po usunięciu tej usterki jeśli sytuacja się nie zmieni można dalej szukać przyczyny. Nie napisał Pan czy problemy z przyspieszaniem występują na tylko na gazie czy może również na benzynie. Jeśli zachodzi pierwsza sytuacja to nie pozostaje nic innego jak się przyzwyczić. Instalacje gazowe II generacji (domyślam się że taka jest zamontowana) mają bardzo kiepskie własności adaptacyjne, poza tym należy pamiętać o tym, że w tych instalacjach mieszanka paliwowo powietrzna jest przygotowywana prze przepustnicą i wciągana do silnika podciśnieniem jakie panuje w kolektorze dolotowym - tak więc podczas jazdy na gazie trzeba przyzwyczaić się do pewnej bezwładności systemu.