Logo
Praca silnika pod obciążeniem

Praca silnika pod obciążeniem

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Co do nierównej pracy podczas przyspiesznia to na dobrą sprawę poznaliśmy już odpowiedź. Przecież mnechanik stwierdził, że wymiany wymaga uszczelka kolektora (domyślam się że dolotowego). Właśnie to może być przyczyną nierównego rozwijania mocy. Po porostu silnik dostaje tak zwane lewe powietrze (czyli takie które dostaje się do kmór spalania bez pośrednictwa filtra), pomijam to że jest ono zanieczyszczone, auto z uszkodzoną uszczelką kolektora dolotowego nie może jeździć dobrze. Poza tym dopiero po usunięciu tej usterki jeśli sytuacja się nie zmieni można dalej szukać przyczyny. Nie napisał Pan czy problemy z przyspieszaniem występują na tylko na gazie czy może również na benzynie. Jeśli zachodzi pierwsza sytuacja to nie pozostaje nic innego jak się przyzwyczić. Instalacje gazowe II generacji (domyślam się że taka jest zamontowana) mają bardzo kiepskie własności adaptacyjne, poza tym należy pamiętać o tym, że w tych instalacjach mieszanka paliwowo powietrzna jest przygotowywana prze przepustnicą i wciągana do silnika podciśnieniem jakie panuje w kolektorze dolotowym - tak więc podczas jazdy na gazie trzeba przyzwyczaić się do pewnej bezwładności systemu.

Udostępnij:
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: warsztat
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium