Słynna terenówka i dotąd niepobity rekord 12 zwycięstw w Dakarze

Mitsubishi Pajero światową sławę zdobył dzięki rajdowi Dakar, który uchodzi za najtrudniejszą dla człowieka i samochodu próbę sportową. Mitsubishi Pajero jest najbardziej utytułowanym samochodem w 36-letniej historii tego rajdu-maratonu i ma na swoim koncie dwanaście zwycięstw. Aż w pięciu edycjach Dakaru wszystkie miejsca na podium przypadły zawodnikom zasiadającym za kierownicą różnych wersji Pajero.  Żaden z producentów samochodów, motocykli bądź ciężarówek nie osiągnął takich rezultatów, jak Mitsubishi a rekord 12 zwycięstw nie został dotąd pobity przez inną markę.

Debiut

Pierwsza generacja modelu Pajero zadebiutowała  w 1983 roku. Był to dzielny i niezwykle wytrzymały pojazd, chętnie znajdowały nabywców wśród architektów, farmerów czy weterynarzy. W odróżnieniu od luksusowych SUV-ów, terenówki, takie jak model Pajero znalazły sobie unikalną niszę rynkową, gdzie przede wszystkim liczą się zdolności terenowe, możliwość modyfikacji a wszystko to  połączone z komfortem i niezawodnością.

Konstrukcja

Te cechy i dobre osiągi są gwarantowane dzięki solidnej konstrukcji Mitsubishi Pajero (rama zintegrowana z nadwoziem). Mocna 200 konna, oszczędna, wysokoprężna, turbodoładowana jednostka napędowa z układem wtryskowym Common Rail o pojemności 3.2 litra i maksymalnym momencie obrotowym 441 Nm dostępnym już przy 2 tyś obr./min. Z silnikiem współpracuje inteligentna, automatyczna, pięciobiegowa skrzynia biegów INVECS-II z sekwencyjnym trybem “Sport Mode”. Ogromne możliwości w terenie dają znakomite parametry – 700 mm głębokość brodzenia, 45-stopniowy kąt pochylenia, 35-stopniowa zdolność wspinania czy 34,5-stopniowy kąt natarcia.  Mitsubishi Pajero może holować przyczepy o masie 3500 kg.

Napęd 4x4

Pajero wyposażone jest w znakomity układad napędu na 4 koła Super Select 4WD z centralnym mechanizmem różnicowym. Pozwala to, w takich warunkach jak holowanie ciężkiej przyczepy, deszcz czy śliska i nieprzewidywalna nawierzchnia, poruszać się w trybie stałego napędu na cztery koła nawet na twardej asfaltowej nawierzchni. Seryjny reduktor (przełożenia terenowe) i blokada tylnego mostu to seryjne wyposażenie pozwalające jednoznacznie zakwalifikować Pajero do prawdziwych  samochodów terenowych.

Jeszcze bardziej terenowo

Wersję Pajero 2015, którą będzie można przetestować na 4x4 Family Adventure 2015, wyposażono dodatkowo w pakiet akcesoriów podnoszący zdolności poruszania się w trudnym terenie. W jego skład wchodzi zestaw sprężyn i amortyzatorów Ironman +2, który podnosi zawieszenie auta o 5 cm, wyciągarka Superwinch Tiger Shark 9500 z liną syntetyczną i ślizgiem oraz płytą montażową, komplet aluminiowych, 5-milimetrowych osłon silnika, skrzyni biegów i reduktora, snorkel Safari, aluminiowe, 18-calowe obręcze kół z oponami typu AT firmy Yokohama, bagażnik dachowy Front Runner oraz 4 reflektory dalekosiężne Max Tel.

Jeżeli chcesz przetestować Pajero w terenie zapisz się już dzisiaj na wybrane edycja IV sezonu imprez z cyklu Auto Świat 4x4 Famly Adventure 2015.

Terminy imprez V edycji Auto Świat 4x4 Family Adventure 2015:

• 08-10 maja – Łagów - tereny Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego - woj. lubuskie

• 12-14 czerwca – Kietlice - woj. warmińsko-mazurskie

• 11-13 września – Warka - woj. mazowieckie

• 09-11 października – Olszyna - Góry Izerskie - woj. dolnośląskie