W latach następnych już francuski producent nie odważył się wprowadzić takiej wersji do kolejnych generacji. Kolejna próba, chociaż już w znacznie mniejszym wymiarze nastąpi w 2013 roku. Uterenowiony Scénic XMOD będzie miał jednak tylko przedni napęd, podwyższone nadwozie, zmodyfikowane zderzaki, poszerzone błotniki i relingi dachowe.
Jazdę w różnych warunkach drogowych ma ułatwić system kontroli trakcji Grip Xtend, którego reżim pracy będzie można zmieniać pokrętłem umieszczonym na desce rozdzielczej. Road mode – przeznaczony do jazdy po drogach, Loose Ground – do luźnych nawierzchni, a Expert mode – pomoże kierowcy hamować i przyspieszać na pagórkach.
Renault Scénic XMOD w odróżnieniu od podstawowej wersji modelu Scénic ma o 33 litry większy bagażnik (522 l > 555 l) i równie bogate wyposażenie standardowe.
Informacje o wyposażeniu, silnikach i cenach poznamy 5 marca 2013 roku podczas genewskiej premiery.