Według brytyjskiej organizacji pozarządowej Environmental Investment Organisation (EIO) Renault zajmuje pierwsze miejsce w sektorze samochodowym wśród producentów emitujących najmniej dwutlenku węgla. Prowadzi również politykę informacyjną w zakresie poziomu śladu węglowego.

Poza pracami nad rozwojem gamy samochodów elektrycznych w cenie, która będzie  osiągalna dla wszystkich, Renault chce zmniejszać niekorzystny wpływ na środowisko, jaki ma przemysł samochodowy - na każdym etapie życia pojazdów. Z okazji czwartej rocznicy znaku ochrony środowiska eco2 Renault zaostrza kryteria, według których ocenia się samochody Renault i Dacia pod względem zużycia paliwa i wpływu na środowisko.

Surowsze kryteria przyznawania znaku eco2 będą obecnie wyglądać następująco:

- samochód jest produkowany w fabryce z certyfikatem ISO 14001 (bez zmian),

- emisja CO2 musi być niższa niż 120 g na kilometr (poprzednio 140 g) lub samochód jest napędzany biopaliwami,

- więcej niż 7 proc. zastosowanych w produkcji samochodu tworzyw sztucznych musi pochodzić z recyklingu (poprzednio 5 proc.) i po zakończeniu cyklu życiu samochodu 95 proc. całkowitej jego masy musi nadawać się do recyklingu.

Sztandarowym samochodem polityki ochrony środowiska koncernu jest Twingo dCi. W modelu tym emisję CO2 podczas eksploatacji samochodu zmniejszono w ciągu dwóch lat ze 104 do 90 g/km (spadek o ponad 13 proc.).

Ślad węglowy - ambitne zobowiązanie

Ślad węglowy jest sumą gazów cieplarnianych emitowanych podczas całego życia samochodu - od wydobycia surowców do końca życia pojazdu. W ramach nowej strategii Renault 2016 - Drive the Change - koncern zamierza zmniejszyć o 10 proc. swój ślad węglowy do 2013 r., a w latach 2013-2016 dodatkowo o 10 proc.

Renault nieustannie dba o zmniejszanie emisji dwutlenku węgla w samochodach. W gamie europejskiej emisja CO2 powinna zmniejszyć się średnio z obecnych 135 g/km do 120 g/km w 2013 r., a w 2016 spaść poniżej 100 g/km.

Działania te, podejmowane przez koncern dobrowolnie, spotkały się z dowodem uznania w postaci pierwszego miejsca dla Renault w klasyfikacji brytyjskiej organizacji pozarządowej Environmental Investment Organisation (EIO), oceniającej przedsiębiorstwa samochodowe emitujące najmniej dwutlenku węgla w Europie.

W kwietniu 2011 r. Renault zdobyło również Europejską Nagrodę Zrównoważonej Energii w kategorii produkcji dzięki swojemu zakładowi w Tangerze.