Po 4 miesiącach br. Polska zajmuje 13 miejsce w sprzedaży nowych aut osobowych w Europie (spadek o 8 proc.
Niemal wszystkie oferowane na rynku samochody mają przedni napęd. Minimalny odsetek stanowią pojazdy 4x4.
Obecnie 2 poduszki powietrzne oferowane są niemal w każdym aucie. W 2005 r.
Polacy coraz częściej kupują samochody wyposażone w klimatyzację. Na przykład w zeszłym roku auta klasy średniej wyższej z klimatyzacją stanowiły 46,5 proc.
W Polsce wciąż niewiele sprzedaje się samochodów wyposażonych w automatyczne skrzynie biegów. Chociaż i tak jest dużo lepiej niż w 1998 roku, gdy udział aut wyposażonych w automatyczną przekładnię stanowił zaledwie 0,3 proc.
Coraz popularniejsze w Polsce stają się samochody napędzane silnikami o najmniejszych pojemnościach. Ma to odzwierciedlenie w cenie samochodu.
Przed Świętami Wielkanocnymi Polacy ruszyli do salonów po nowe samochody. W marcu sprzedano 21 658 aut, to o 20 proc.
W lutym 2006 r. w Europie sprzedano blisko 1,1 mln samochodów - o 2,1 proc.
Najczęściej kupowanym samochodem dostawczym w tym roku jest Fiat Panda Van (32,7 tys. zł).
Najpopularniejszym vanem jest Honda Jazz 1.2.
Po dwóch miesiącach 2006 r. tytuł najpopularniejszego sedana w Polsce należy do Volkswagena Passata z silnikiem 2.
Od 5 lat Skoda jest lideremsprzedaży samochodów w wersji kombi. Rok 2001 był szczególny dla tej marki ze względu na zakończenie sprzedaży Felicii i wprowadzenie do oferty Fabii, która od tej pory stała się najlepiej sprzedawanym modelem z tym nadwoziem.
Najpopularniejszym modelem wśród 5-drzwiowych hatchbacków jest obecnie Opel Astra Classic z silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra. To najtańsza konfiguracja w gamie modelu, dodatkowo oferowana z rabatem w wysokości ponad 8 tys.
Fiat Seicento jest najczęściej kupowanym hatchbackiem w wersji 3-drzwiowej w tym roku. Za Fiatem uplasowały się Renault Clio i Opel Corsa.
Fiat Seicento jest najczęściej kupowanym hatchbackiem w wersji 3-drzwiowej w tym roku.Za Fiatem uplasowały się Renault Clio i Opel Corsa.
Rosnące ceny benzyny wpływają na mniejszą sprzedaż aut napędzanych silnikami benzynowymi. W 2005 roku udział samochodów z silnikami benzynowymi spadł o 6,6 proc.
Rosnące ceny benzyny wpływają na większą popularność samochodów wyposażonych w oszczędne jednostki wysokoprężne. W 2005 roku średnia cena auta napędzanego dieslem wyniosła 77,6 tys.
W 2005 roku średnia cena auta napędzanego dieslem wyniosła 77,6 tys. zł.
W pierwszym miesiącu 2006 roku sprzedaż samochodów osobowych wyniosła 18 555 sztuk, o 0,7 proc. mniej niż w poprzednim miesiącu (18 680 sztuk), i aż o 16,5 proc.
Dwa modele przewodzą w rankingu najchętniej kupowanych aut w tym drogim segmencie. Mercedesa klasy CLS oraz S kupiło w 2005 roku 222 klientów (o 109 więcej niż w roku 2004), to ponad połowa całej sprzedaży w omawianej klasie.