aut. W 2000 roku popularność sedanów znacznie zmalała - z salonów wyjechało 73 tys. aut, w 2005 roku - prawie 39,6 tys. aut. W tym roku udział sedanów w rynku wynosi 15,3 proc. To drugi wynik. Najpopularniejsze są hatchbacki (50,6 proc.). Na trzecim miejscu znajdują się auta typu kombi (14,4 proc.).W rankingu marek, które sprzedają najwięcej samochodów 4-drzwiowych, dominuje Volkswagen. W tym roku na sedany VW zdecydowało się 1917 klientów, to blisko o 33 proc. więcej niż przed rokiem w okresie styczeń-maj (1443). Udział w rynku sedanów VW wynosi 12,7 proc. Na drugiej pozycji znajduje się Toyota. W tym roku salony Toyoty opuściły 1704 sedany (+15,5 proc.) Trzecie miejsce przypadło Skodzie (1635 aut, -32 proc.). W następnej kolejności znalazły się Renault (1440, -45 proc.), Honda (1286, +15 proc.), Volvo (732, +41 proc.), Dacia (659, -41 proc.), Peugeot (648, -12,6 proc.), Opel (537, -13,3 proc.) oraz Ford (494, +20,2 proc.). W zestawieniu modeli 4-drzwiowych liderem jest VW Passat (1516 sprzedanych aut, +35 proc.), Skoda Fabia (1276, -36,2 proc.), Toyota Avensis (1008, -2,23 proc.), Renault Thalia (882, -58,6 proc.), Toyota Corolla (696, -29,3 proc.), Honda City (664), Dacia Logan (659, -41 proc.) oraz Peugeot 407 (585, -8,74 proc.).