Brakuje jej np. w FSO Matizie i Lanosie, Ładzie Nivie czy Landroverze Defenderze.
W sumie z salonów wyjechało 20 925 nowych pojazdów, to prawie o 33 proc. więcej niż w tym samym czasie rok temu.
Po 9 miesiącach sprzedaż samochodów z segmentu A (czyli np. Fiata Pandy) wyniosła 12 754 szt.
Po 9 miesiącach br. dilerzy sprzedali 56 604 aut z segmentu B, to o 3,52 proc.
Po 9 miesiącach 2006 r. Polacy kupili o 5,6 proc.
Tak słabego wyniku sprzedaży vanów jak w tym roku (1111 egzemplarzy) rynek nie odnotował od 1999 r. - podała firma SAMAR.
To o 4,7 proc. mniej (8622 szt.
2006 rok i tak jest o wiele lepszy niż 2005. W ciągu 8 miesięcy br.
Na ogólną liczbę 156,3 tys. nowych aut sprzedanych na naszym rynku od stycznia do końca sierpnia tego roku ponad 42 tys.
Przeszło 454,3 tys. stanowiły samochody osobowe (w tym 11,4 tys.
W sierpniu sprzedano 17 517 nowych aut osobowych, to o 7,7 proc. mniej niż w lipcu.
Między innymi dlatego auta w wersjach 3-drzwiowych nie cieszą się popularnością wśród klientów. Mało zasobny portfel Polaków zwykle umożliwia zakup jednego auta w rodzinie.
Do końca lipca z salonów wyjechało 948 pikapów, to aż o 349 proc. więcej niż w tym samym okresie przed rokiem.
Popularne kompakty, np. Ford Focus, Opel Astra, Toyota Corolla czy Volkswagen Golf, są jednymi z najczęściej nabywanych aut na rynku.
Zamiast do salonów, wybrali się na urlop. To widać po wynikach sprzedaży.
W ciągu pół roku Polacy kupili 5075 aut tego typu, o 16,2 proc. mniej niż w porównywalnym okresie przed rokiem (6035 szt.
W niektórych segmentach prawie wszystkie modele mają "klimę" - klasa średnia 84,2 proc., wyższa 96,8 proc.
Rok później sprzedaż spadłao kolejne 7 tys. - do 30,8 tys.
W pierwszym półroczu br. Polacy kupili 119 798 samochodów osobowych, o 7,4 proc.
W ub.r.