, o 7 proc. więcej niż przed rokiem (11 918 szt.). Liderem w segmencie jest niezmiennie Fiat Panda, na którego do końca września br. zdecydowało się blisko 8 tys. klientów. Mimo przewagi nad konkurencją (druga w zestawieniu modeli, Kia Picanto, trafiła do 1415 osób) Fiat odnotował 22-proc. spadek sprzedaży Pand. W zeszłym roku do tego modelu należało aż 84 proc. udziału w rynku. W tym roku skurczył się on do 61 proc. Samochody najmniejsze, a zarazem najtańsze są napędzane silnikami benzynowymi. Prawie 11,4 tys. pojazdów miało pod maską jednostkę benzynową, a zaledwie 1379 - wysokoprężną. Rzadkościąw małych autach jest też automatyczna skrzynia biegów - tylko 100 egzemplarzy opuściło salony z "automatem". Analizując moc silników, najpopularniejszy jest przedział 51-75 KM (11 334 szt. - niemal cała sprzedaż w segmencie). Biorąc pod uwagę pojemności, pierwsze miejsce wśród benzynowych zajmują poj. 1,1-1,2 l, drugie 0-1,0 l, wśród diesli 0-1,9 l.