Liderem w segmencie jest Toyota, która w ciągu 11 miesięcy ub.r. zyskała 26 tys. nabywców. Na drugim miejscu uplasowała się Honda (9 tys. sprzedanych aut), a na trzecim Nissan (6,5 tys. szt.). W grupie Volkswagena przodują w Polsce: Skoda (25,9 szt.), Volkswagen (13,7 tys. szt.) i Seat (4,1 tys. szt.). W trzeciej w kolejności sprzedaży grupie GM dominuje Opel, który sprzedaje ponad 5-krotnie więcej aut (22 tys. szt.) niż drugi w kolejności Chevrolet (3,9 tys. szt.). W Europie najpopularniejsza wśród klientów jest grupa Volkswagena. Niekwestionowanym liderem jest Volkswagen mający 10-proc. udział w grupie (1,5 mln sprzedanych aut). Na drugim miejscu jest Audi z 4-proc. udziałem (589 tys. szt.). Skoda ze sprzedażą 395 tys. aut ma udział 2,7 proc. Producenci japońscy zajmują drugie miejsce w Europie. Podobnie jak w Polsce prowadzi Toyota (833 tys. szt.), następne miejsca należą do Nissana i Hondy. W grupie PSA liderem jest Peugeot (1 mln aut.).