udział aut z dwoma airbagami stanowił 84,3 proc. W tym roku wynosi już 90,4 proc. Pojazdy z poduszką kierowcy po 4 miesiącach br. stanowiły zaledwie 8,7 proc. wszystkich sprzedanych. Spośród najpopularniejszych marek w Polsce Honda, Renault oraz Volkswagen wyposażają wszystkie swoje auta osobowe w 2 poduszki powietrzne. Nieco gorzej wypadają Toyota (99,4 proc.), Peugeot (98,6 proc.) i Fiat (86 proc.). Wśród marek (wszystkich), które zawsze oferują kurtyny powietrzne w swoich autach, znajdują się: Alfa Romeo, Lancia, Lexus, Maybach i Volvo. Następnie BMW (97,7 proc.), Jaguar (93,2 proc.) i Volkswagen (80,8 proc.). Jeszcze ciekawsza jest sprzedaż aut wyposażonych w czołowe airbagi w podziale na segmenty. W 2005 r. najrzadziej 2 poduszki instalowano w samochodach segmentu B (np. Skoda Fabia) - tylko 71,8 proc. sprzedanych aut miało 2 airbagi. O dziwo lepiej na tle konkurencji wypadły auat z segmentu A (reprezentowane np. przez Fiata Pandę) - 89,1 proc. Auta kompaktowe (np. VW Golf) w 92 proc. miały 2 poduszki. 100-proc. udział należał do pojazdów klasy średniej (np. Toyota Avensis) i luksusowej (np. Jaguar). W 2005 r. w kurtyny powietrzne najczęściej wyposażano auta klasy luksusowej (95,6 proc.) i wyższej (85,7 proc.).Więcej: http://www.samar.pl