W 2005 roku auta o poj. 0-1000 ccm stanowiły 5,27 proc., w tym roku 5,53 proc. Udział pojazdów wyposażonych w jednostki o poj. 1,0-1,2 l zmalał w tym roku do 12,4 proc. (rok temu 14,3 proc.). Nieznacznie spadła także sprzedaż samochodów z silnikami 1.6-1.8 oraz 1.8-2.0. Maleje również udział pojazdów wyposażonych w największe motory przekraczające poj. 2,5 l - z 2,33 proc. do 1,98 proc. Klienci z tej grupy przerzucili się na samochody z silnikami o poj. 2,0-2,5 l (3,29-proc. udział).Sprzedaż aut w zależności od pojemności silnika oraz rodzaju paliwa przedstawia się następująco. W przedziale 0-1200 ccm diesle nie są oferowane. W miarę wzrostu poj. silnika udział kupowanych samochodów z dieslami rośnie z 24,9 proc. (1,2-1,5 l) do 83,3 proc. w grupie 2,0-2,5 l. Klienci decydujący się na pojazdy napędzane największymi silnikami (pow. 2,5 l) nieco rzadziej wybierają diesle - 63,3 proc.Najchętniej wybierane auta z silnikami o pojemności 1201-1500 ccm występują z nadwoziem hatchback 5d (8402 pojazdy). Na drugim miejscu są auta typu kombi (1807), a na trzecim sedany (1682). Hatchbacki 3d z silnikami 1.2-1.5 kupiło w tym roku 1187 klientów, vany 899 osób, a kombivany 712.Więcej: http://www.samar.pl