Jednak ich udział nieco zmalał w tym roku. W porównaniu z rokiem 2005 znikomo wzrosła sprzedaż samochodów z napędem na tylną oś z 1,33 do 1,48 proc. W rankingu marek oferujących samochody 4x4 na pierwszym miejscu w tym roku znajduje się Toyota, która sprzedała 652 pojazdy z napędem na obydwie osie. Kolejne pozycje zajmują: Suzuki (450), Suba-ru (412), Audi (301), Kia (264) oraz Nissan (253). W zeszłym roku w tym zestawieniu również rządziła Toyota, która w ciągu roku sprzedała 2062 egzemplarze 4x4. Na drugim miejscu była Honda (1569),a na trzecim Suzuki (1205). Auta 4x4 coraz lepiej się sprzedają, począwszy od roku 1998. Największy wzrost zainteresowania tymi autami miał miejsce w 2005 roku - o 2,13 proc. Nietrudno się domyślić, że segment SUV dominuje w sprzedaży pojazdów 4x4 - w tym roku dilerzy sprzedali już 3063 egzemplarze. Na drugim miejscu znajduje się klasa średnia (213 aut), a na trzecim wyższa (213). W liczbach bezwzględnych auta 4x4 kupiło 3831 klientów, z napędem na przód ponad 73,4 tys. Na napęd na tylną oś zdecydowały się 1164 osoby.Najczęściej kupowanym modelem 4x4 jest Toyota RAV4. W br. wybrało ją 518 klientów, w zeszłym 1405 (o 9 sztuk więcej niż Hondy CR-V). Niesłabnącym zainteresowaniem cieszy się Suzuki Grand Vitara (345). Do czołówki przebija się również Subaru Forester (221).Więcej: http://www.samar.pl