Do dawnej świetności z lat 1998-2001 jeszcze sporo brakuje. W rekordowym 1999 roku Polacy kupili 9175 pikapów (łącznie z Polonezami Truckami i Skodami Feliciami Pick Up). Najmniej w roku 2002 - 262 sztuki. Liderem na rynku jest Nissan, który sprzedał 660 pikapów. Na kolejnych miejscach uplasowały się następujące firmy: Mitsubishi (153 auta), Toyota (125) oraz SsangYong (10). Największy wzrostodnotowały Mitsubishi - 705 proc. i Nissan - 428 proc. W tym roku Nissan kontroluje 69,6 proc. rynku pikapów, drugie Mitsubishi - 16,1 proc.Najchętniej kupowane są wersje 4-osobowe. W tym roku sprzedano 870 sztuk. 2-osobowych - 78 sztuk. Wszystkie pikapy kupione w tym i w zeszłym roku były wyposażone w diesle. W tym roku tylko 2 egzemplarze miały napęd na tylną oś. Rosnące zainteresowanie pikapami wynika z możliwości odpisania VAT od ceny auta i paliwa.