Test został przeprowadzony przez sześciu dziennikarzy, reprezentujących czasopisma branżowe: Ciężarówki, Samochody Specjalne, Polski Traker i Vanekstra, o dużym doświadczeniu w prowadzeniu samochodów tej klasy (w składzie sędziów znajdywał się juror międzynarodowego konkursu Van of The Year).

Oceny dokonywano na podstawie pokonanej jednocześnie trasy o długości ponad 500 km i dodatkowych prób specjalnych, punktując w kategoriach: kabina, silnik i układ napędowy, ładowność, właściwości jezdne, codzienna funkcjonalność. Samochody były obciążone do DMC (dopuszczalnej masy całkowitej) wpisanej w dowód rejestracyjny.

Na podstawie uśrednionych ocen wyłoniono zwycięzcę, którym został Fiat Doblo 1,6 Multijet - Samochód Dostawczy Roku 2010 w Polsce zdobywając 45,7 pkt. na 50 możliwych i zajmując 1. miejsce w 4 z 5 kategorii testu.

Kolejne miejsca zajęły: Citroen Berlingo 1,6 (41,7 pkt.), Peugeot Partner (40,4 pkt.), Renault Kangoo (35 pkt.) i Dacia Logan Van (24,9 pkt.).

Wykonany na nowej płycie podłogowej, nowy Doblo Cargo ma cechy, które są najlepsze w klasie: długość wewnętrzna sięgająca 2,17 m, szerokość między nadkolami 1,23 m, pojemność od 3,4 do 4,6 m3, ładowność od 750 do 1000 kg, zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 4,8 l /100 km i zasięg do 1 250 km przy silniku 1.3 Multijet o mocy 90 KM (Euro5). W zestawieniu z poprzednim modelem, nowy samochód posiada większą przestrzeń ładunkową, o regularnym, sześciennym i łatwym do wykorzystania kształcie, wyposażoną w boczne drzwi przesuwne i drzwi tylne o dużych wymiarach, ułatwiające wygodny dostęp do wnętrza i sprawne załadowanie bądź rozładowanie towarów.

Fiat Doblo Cargo może być wyposażony w silnik benzynowy 1.4 o mocy 95 KM lub jeden z trzech silników turbodiesel: 1.3 Multijet o mocy 90 KM drugiej generacji, 1.6 Multijet 105 KM lub 2.0 Multijet 135 KM. Wszystkie spełniają normy Euro5 (silnik benzynowy 1.4, silniki 1.3 i 1.6 Multijet dostępne są też w wersji zgodnej z normą Euro4).

Gama silników będzie jeszcze rozszerzona w późniejszym terminie o wersję Natural Power (podwójne zasilanie benzyna/metan) oraz kolejną jednostkę wysokoprężną z automatyczną zrobotyzowaną skrzynią biegów (MTA).