Auto Świat Skoda Yeti 1.4 TSI: czy trzeba bać się małego silnika?

Skoda Yeti 1.4 TSI: czy trzeba bać się małego silnika?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
|
Aktualizacja

Małe mocne silniki trafiają pod maski wielu aut. Nasza Skoda Yeti jest napędzana 120-konnym silnikiem 1.4 TSI. Czy tak mały silnik w przypadku Skody Yeti ma sens? Sprawdziliśmy to już na dystansie ponad 1 000 km

Skoda Yeti 1.4 TSI: czy trzeba bać się małego silnika?
Zobacz galerię (27)
Auto Świat
Skoda Yeti 1.4 TSI: czy trzeba bać się małego silnika?

Jak te kilometry lecą, minął tydzień od momentu, kiedy nasze długodystansowe Yeti trafiło do redakcji, a już na liczniku przybyło mu niemal 1 200 km. Mamy zatem solidne podstawy do zrelacjonowania Wam jak jeździ się tym crossoverem.

Przyznamy, że początkowo obawialiśmy się, iż mały wysilony silnik w tak dużym aucie może mieć problemy ze sprawnym jego napędzaniem. Jednak wraz z każdym kolejnym kilometrem, który pojawił się na liczniku naszej Skody wiedzieliśmy, że na dobrą sprawę więcej nie potrzeba.

Powiemy więcej, nie brakuje nam nawet napędu 4x4, bowiem z auta korzystamy tak, jak większość osób decydujących się na kupno SUV-a, czyli z utwardzonych dróg raczej nie zjeżdżamy. Co najwyżej przejedziemy się po szutrze, ale jak sami wiecie na takiej nawierzchni napęd obu osi nie jest konieczny.

Skoda Yeti 1.4 TSI: czy trzeba bać się małego silnika?
Skoda Yeti 1.4 TSI: czy trzeba bać się małego silnika?Żródło: Auto Świat

Zatem, ile pali Skoda Yeti 1.4 TSI? Niestety tak jak w przypadku większości aut jest to uzależnione od kierowcy - a właściwie od jego umiejętności i stylu jazdy. Znamy takich, którym auto z silnikiem 1.4 TSI potrafi zużyć nawet 14 l/100 km. My takich sportowych zapędów nie mamy. Staramy się o to, aby nasz test był miarodajny i osoby, które dotrwają z nami do końca testu naszej Skody Yeti wiedziały, ile tak naprawdę paliwa potrzebuje ten silnik. Nasz aktuany wynik to 7,5 l/100 km.

Czy to dużo? I tak i nie - oczywiście wielu twiedzi, że sporo. Według nas ta wartość jest do przyjęcia. Pamiętajmy o tym, że jednostka 1.4 TSI zastąpiła w ofercie silnik 1.6 i zużywa od niego zdecydowanie mniej paliwa. Turbodoładowany silnik ma jeszcze jedną zaletę, otóż charakterystyka jego pracy jest taka, że maksymalny moment obrotowy, wynoszący 200 Nm, jest dostępny w bardzo szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika - od 1500 do 4000 obr./min.

Po pierwszym tygodniu silnik naszej Skody Yeti oceniamy na 5, bowiem zapewnia wystarczające osiągi, nie zużywając przy tym zbyt dużych ilości paliwa.

Skoda Yeti 1.4 TSI: czy trzeba bać się małego silnika?
Skoda Yeti 1.4 TSI: czy trzeba bać się małego silnika?Żródło: Auto Świat

Co nam jeszcze spodobało się w testowanym egzemplarzu? Po pierwszej dłuższej trasie doceniliśmy opcjonalne sportowe fotele (dopłata 1 000 zł), które zapewniają nie tylko solidne boczne trzymanie, ale również dbają o kręgosłupy wszystkich pasażerów.

Natomiast kierujący jest pełen podziwu, w jaki sposób producent zintergował z fabrycznym radioodtwarzaczem zestaw głośnomówiący. Pozwala on nie tylko na odebranie nadchodzącego połączenia, ale również wygodne przejrzenie kontaktów zapisanych w telefonie oraz listy połączeń - wykonanych, odebranych oraz nieodebranych.

Skoda Yeti 1.4 TSI: czy trzeba bać się małego silnika?
Skoda Yeti 1.4 TSI: czy trzeba bać się małego silnika?Żródło: Auto Świat

Zaś najmłodszym pasażerom do gustu przypadł gigantyczny szklany dach.

  • Przebieg od początku testu: 1 200 kmŚrednie zużycie paliwa: 7,5 l/100 km

Plusy

+ wygodne fotele

+ praktyczny zestaw głośnomówiący zintegrowany z fabrycznym radioodtwarzaczem

+ osiągi silnika

Minusy

- śnieg jeszcze do końca nie stopniał :)

Skoda Yeti 4x4 2.0 TDI - Nie tylko na asfalt

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: