pojawi się trzydrzwiowa usportowiona pochodna. Nazwa "Sportcoupé" wskazuje na intencję producenta, który nie chce, by jego nowy model traktować jako "odchudzoną" wersję dla nowicjuszy w gronie klientów klasy C. Zresztą rozpoznać to będzie można najłatwiej po cenie, na temat której na razie trwają w koncernie ożywione dyskusje. Dziś już wiadomo, że Mercedes nie odda trzydrzwiowego sportowca taniej niż czterodrzwiową limuzynę. Słychać nawet głosy domagające się ceny wyższej o 2-3 tysiące marek.Pod względem technicznym tylko szczegóły różnią coupé od sedana, ale zewnętrzne blachy nadwozia zostały zaprojektowane od nowa. Mimo że przednia część wykazuje wyraźne podobieństwo do CL, CLK i SLK, to płaska atrapa chłodnicy, podwójne reflektory pod wspólnym kloszem i zmieniony w detalach zderzak nadają samochodowi jednak całkiem oryginalne oblicze.Tył samochodu został przez designerów Mercedesa potraktowany indywidualnie. Charakterystyczne elementy stylistyczne to wąska przezroczysta wstawka z dymionego szkła w klapie bagażnika, wbudowany w nią spoiler i nie spotykane w innych modelach ze Stuttgartu tylne lampy. Konflikt pomiędzy formą i funkcją można uznać za zażegnany: dodatkowa szyba zdecydowanie poprawia widoczność do tyłu, a spoiler jest dla uzyskania dobrej aerodynamiki po prostu nieodzowny.Niekonwencjonalnie rozwiązano także problem otwieranego dachu. Wspólnie ze znanym specjalistą w tej dziedzinie - firmą Webasto - opracowano kilkuczęściową konstrukcję, dającą się przesuwać i uchylać. Będzie ona dostępna w opcji. Przezroczysty, lekko przyciemniony dach składa się z trzech elementów: uchylnego przedniego, chroniącego przed wiatrem, elektrycznie przesuwanego środkowego i tylnej, nieruchomej połowy. Żeby nie ograniczać i tak już skąpej przestrzeni nad głową pasażerów drugiego rzędu, dach przemieszcza się, inaczej niż w przypadku Porsche Targa, ku górze i nasuwa się nad tylną część. Jako ochrona przed za silnym operowaniem promieni słonecznych służą dwie uruchamiane elektrycznie rolety. Szklana konstrukcja zwana Skytop - nawet gdy jest zamknięta - sprawia, że wnętrze staje się jaśniejsze i przestronniejsze.Sportcoupé jest samochodem czteroosobowym z dobrze wyprofilowanymi fotelami, czterema poduszkami powietrznymi i systemem Sideguard, zwiększającym bezpieczeństwo w przypadku zderzeń bocznych. Oparcie tylnej kanapy daje się asymetrycznie podzielić (w stosunku 2:3) i złożyć. Pod półką, która przy otwieraniu bagażnika unosi się wraz z pokrywą, mieści się na gładkiej powierzchni 325-litrowy ładunek. Znaczne ograniczenie pojemności bagażnika w stosunku do limuzyny tłumaczyć należy o 183 mm mniejszą długością ogólną auta. Coupé jest poza tym nieco szersze i niższe od wersji czterodrzwiowej. Nadwozie zostało obniżone o 20 mm. Wpływ trochę gorszego współczynnika Cx neutralizowany jest przez zmniejszenie masy o 25 kg. Osiągi i zużycie paliwa są identyczne.Niewielkie różnice występują w wyglądzie kokpitu. Mercedes zaopatrzył trzydrzwiowy model w zmodyfikowaną deskę rozdzielczą, trójramienną kierownicę, konsolę środkową z aluminiowymi dekoracjami i skrócony drążek zmiany biegów. Tak jak w przypadku CLK i SLK nowy model będzie dostępny tylko w jednej wersji wyposażeniowej, która na życzenie może zostać wzbogacona o pakiet sportowy. W jego skład wchodzą opony o szerokości 225 na specjalnych 17-calowych alufelgach, sztywniejsze zawieszenie i sportowy układ wydechowy z dwiema końcówkami.Od początku sprzedaży wiosną 2001 r. oferowane będą trzy wersje silnikowe: C 200 Kompressor o mocy 163 KM, 197-konny C 230 Kompressor i C 270 CDI z dieslem o mocy 170 KM. Dopiero jesienią 2001 r. pojawić ma się wersja podstawowa C 180 (129 KM). Niewykluczone, że w późniejszym terminie model dostępny będzie także z 3,2-litrowym V6. Wszystkie warianty wyposażone zostaną seryjnie w sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Za pięciostopniowy automat z możliwością ręcznej ingerencji konieczna będzie dopłata.Mercedes liczy w pierwszym roku na sprzedaż na poziomie 50 tys. sztuk, co odpowiada ok. 20 procentom udziału w całej klasie C.
Galeria zdjęć
Sportowo i kompaktowo