Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...
Auto Świat Sprzęgło

Sprzęgło

Sprzęgło, bieg czy luz? Jak dojechać do czerwonego światła na skrzyżowaniu? Rozwiewamy wątpliwości

Sprzęgło, bieg czy luz? Jak dojechać do czerwonego światła na skrzyżowaniu? Rozwiewamy wątpliwości

W czasach, gdy niemal każdy kierowca bacznie śledzi ceny paliw, by zatankować w najlepszym momencie, warto pochylić się nad innymi aspektami oszczędności w aucie. Niewątpliwie do jednego z nich należy kwestia dojazdu do czerwonego światła. Jak to robić, aby było i bezpiecznie, i oszczędnie?

Spalone sprzęgło to nie koniec świata - najważniejsze informacje

Spalone sprzęgło to nie koniec świata - najważniejsze informacje

Spalone sprzęgło to jedna z najczęściej pojawiających się usterek motoryzacyjnych. Z racji tego, że na polskich drogach nadal królują samochody z manualną skrzynią biegów, przypadki spalenia tego podzespołu przydarzyły się znacznej części kierowców. Mimo swojej określonej przez producenta żywotności, odpowiednia technika jazdy i umiejętności prowadzącego pojazdem są w stanie istotnie wydłużyć czas użytkowania sprzęgła. Po czym poznać spalone sprzęgło i co można zrobić, aby uniknąć takiej sytuacji?

Złe nawyki kierowców, które wykończą każdy samochód

Złe nawyki kierowców, które wykończą każdy samochód

Wiele osób uważa, że największy wpływ na stan techniczny samochodu ma jego przebieg. Tymczasem najistotniejszą kwestią w tej sprawie jest sposób użytkowania pojazdu. Kierowcy często popełniają podstawowe błędy w eksploatacji, które doprowadzają do szybszego "zużywania się" auta.

Tarcza sprzęgła - sposób działania i wymiany

Tarcza sprzęgła - sposób działania i wymiany

Tarcza sprzęgła jest jednym z najważniejszych elementów układu przeniesienia napędu samochodu. To ona w dużej mierze przyczynia się do przekazywania mocy silnika i wraz z innymi częściami jest nieodzownym elementem poprawnego funkcjonowania pojazdu. Jednak szczególnie dla początkujących kierowców, tarcza sprzęgła jest przede wszystkim składnikiem elementu, który przysparza trudności podczas nauki jazdy.

Sprzęgło jak nowe, ale znacznie taniej - na czym polega regeneracja sprzęgła?

Sprzęgło jak nowe, ale znacznie taniej - na czym polega regeneracja sprzęgła?

Mimo coraz większej dostępności tanich zamienników, na rynku wciąż działają warsztaty regenerujące sprzęgła. Pokazujemy, jak przebiega proces odbudowy tego elementu

Dwumasowe koło zamachowe - przyczyny usterek, objawy awarii, skuteczna regeneracja

Dwumasowe koło zamachowe - przyczyny usterek, objawy awarii, skuteczna regeneracja

Dwumasowe koła zamachowe „ucywilizowały” diesle, z drugiej strony porządnie drenują portfele ich właścicieli – mimo że ceny markowych zamienników nie są już aż tak wysokie, to koszty naprawy nadal liczy się w tysiącach. Na szczęście można je sporo obniżyć, oddając koło do regeneracji

Jak odróżnić sprzęgło nowe od regenerowanego?

Jak odróżnić sprzęgło nowe od regenerowanego?

Regenerowane sprzęgła Valeo to efekt fabrycznej regeneracji przeprowadzanej w fabryce firmy we francuskim Amiens, specjalizującej się w produkcji sprzęgieł na oryginalne wyposażenie. Jest to pełnowartościowy produkt wysokiej jakości, jednak w celu podania klientom pełnej informacji o nim, Valeo stosuje specjalne oznaczenia. Poniżej wyjaśniamy, gdzie się one znajdują, w przypadku sprzęgieł do pojazdów ciężarowych i autobusów.

Materiał reklamowy na zlecenie marki ZF
W sprzęgłach zużywają się nie tylko tarcze i dociski – ZF Aftermarket oferuje najszersze pokrycie rynku dla widełek wysprzęglających

W sprzęgłach zużywają się nie tylko tarcze i dociski – ZF Aftermarket oferuje najszersze pokrycie rynku dla widełek wysprzęglających

Sprzęgła pojazdów użytkowych podlegają dużym obciążeniom. Zużycie widełek wysprzęglających następuje przy każdym naciśnięciu pedału sprzęgła, co przekłada się na szybko postępujące zużycie tego elementu, a także wałka i łożyska.

Co się może przegrzać w samochodzie?

Co się może przegrzać w samochodzie?

Auto się przegrzało? Większości kierowców kojarzy się to wyłącznie z problemami z układem chłodzenia, a w konsekwencji – z przegrzaniem silnika. Tymczasem podzespołów, które mogą ucierpieć ze względu na zbyt wysoką temperaturę, jest naprawdę wiele i nie wszystkie znajdują się choćby w pobliżu silnika.

Koła dwumasowe - dwie masy to kupa kasy!

Koła dwumasowe - dwie masy to kupa kasy!

Jednym z czułych podzespołów montowanych w większości współczesnych dużych diesli są koła dwumasowe. To nowe rozwiązanie okazało się podatne na uszkodzenia. Objawem są dokuczliwe hałasy i drgania pochodzące z okolic sprzęgła albo unieruchomienie auta mimo pracującego silnika.

Czy koło dwumasowe może wytrzymać 500 tys. km?

Czy koło dwumasowe może wytrzymać 500 tys. km?

Dwumasowe koło zamachowe wcześniej czy później zepsuje się w każdym aucie, wystarczy jednak zmienić niektóre nawyki, żeby wyraźnie przedłużyć jego trwałość. I ważna rzecz: odpuszczamy sobie oszczędzanie paliwa!

Jak i za ile wymienić „dwumas"?

Jak i za ile wymienić „dwumas"?

Naprawa dwumasowego koła zamachowego jest kosztowna, ale nie należy zwlekać, bo może dojść do uszkodzenia skrzyni biegów.

Chipuj z głową!

Chipuj z głową!

Turbodoładowane silniki montowane w „cywilnych” autach mają z reguły rezerwę mocy. Na pewno warto ją wykorzystać, nie zapominając jednak przy tym o zdrowym rozsądku. Innymi słowy: trzeba podkręcić tak, żeby... niczego nie ukręcić

Usterki dwumasowych kół zamachowych.

Usterki dwumasowych kół zamachowych.

Dwumasowe koło zamachowe to słaby punkt nowoczesnych diesli. Gdy się zepsuje, staniecie przed dylematem: kupić nowe, niepewne używane, regenerować stare czy może zamontować zestaw ze specjalnym sprzęgłem i sztywnym kołem zamachowym zamiast oryginalnego „dwumasu”?

Czy warto regenerować sprzęgło?

Czy warto regenerować sprzęgło?

Wymiana kompletnego sprzęgła nie jest tanią naprawą, dlatego wielu kieorwców szuka sposobów na obniżenia kosztów. Tanie zamienniki to zły pomysł, lepszym wyjściem jest regeneracja starego

Jak tanio naprawić zużyte sprzęgło?

Jak tanio naprawić zużyte sprzęgło?

W nowych autach sprzęgła starczają na coraz krócej – dlatego lepiej wiedzieć, co w sprzęgle piszczy! Na szczęście, wbrew temu, co twierdzą niektórzy mechanicy, nie zawsze trzeba je wymieniać. Czasem wystarczy gruntowna regeneracja

Jak tanio naprawić zużyte sprzęgło?

Jak tanio naprawić zużyte sprzęgło?

Nie dość, że z roku na rok sprzęgła stają się coraz mniej wytrzymałe, to na dodatek koszty ich wymiany osiągnęły astronomiczny poziom. Kiedyś delikatnie eksploatowane sprzęgło mogło wytrzymać nawet kilkaset tysięcy kilometrów, teraz awarie zdarzają się już po 30-40 tys.

Czas na sprzęgło?

Czas na sprzęgło?

Człowiek potrafi przyzwyczaić się niemal do wszystkiego, szczególniejeśli zmiany na gorsze postępują bardzo powoli. Dlatego właśnie łatwojest nie zauważyć postępującego zużycia sprzęgła.

SPRZĘGŁO

SPRZĘGŁO

Najpowszechniej spotykane jest mechaniczne sprzęgło tarczowe. Składa sięono z trzech tarcz - dwóch zamocowanych do wału korbowego silnika (kołozamachowe i docisk sprzęgła) oraz jednej (sprzęgłowej) połączonejwielowypustem z wałkiem sprzęgłowym (i skrzynią biegów)

Między silnikiem a skrzynią

Jak rozpoznać oznaki zużycia sprzęgła? Najczęściej dochodzi do ślizgania się tarczy sprzęgła (najłatwiej zauważyć to, jadąc na najwyższym biegu i wciskając pedał gazu - jeśli obroty silnika zwiększają się, a prędkość auta nie, to oznacza że tarcza się ślizga), grzechotania po wciśnięciu pedału, zgrzytów podczas przełączania biegów (szczególnie tych niezsynchronizowanych - zazwyczaj wsteczny, czasem pierwszy) oraz konieczności użycia zwiększonej siły do wciśnięcia pedału.Nie zawsze niesprawności oznaczać będą zakończenie żywota samego sprzęgła (tarczy, docisku lub sprzęgła).
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech