To najlepszy dotychczasowy wynik Kajetanowicza i Barana uzyskany w zagranicznym starcie.  Rajd Cypru zakończył cykl ERC Gravel Masters, wygrany przez załogę Lotos Rally Team.

Szczególnie cenne jest pierwsze miejsce po pierwszym dniu dla debiutanta w tak niezwykle trudnych zawodach jak Rajdu Cypru. To bez wątpienia historyczne osiągnięcie. Kajetan Kajetanowicz z Jarkiem Baranem już od samego rana nadali tempo rywalizacji, udowadniając to zwycięstwami na 5 z 8 odcinków specjalnych. Zacięta walka załogi Lotos Rally Team z doświadczonymi i utytułowanymi zawodnikami trwała do ostatniego odcinka specjalnego sobotniego etapu. Kajetanowicz wygrywając finałową próbę o 8 sekund z dotychczasowym liderem Al Rajhim awansował na pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu, zdobywając komplet punktów za pierwszy etap.

Mimo problemów technicznych Kajetanowicz i Baran nie tracili kontaktu z czołówką, notując czasy w pierwszej trójce. Pokonując bardzo szybkich i doświadczonych kierowców, Khalida Al Qassimiego i Abdulaziza Al Kuwariego, którzy w ubiegłym roku stanęli na podium Rajdu Cypru, Kajetanowicz ustąpił jedynie saudyjskiemu kierowcy Yazeedowi Al Rajhiemu, dla którego księżycowy krajobraz cypryjskich oesów to chleb powszedni. Liczne zwycięstwa oesowe zapewniły najszybszym Europejczykom w rajdzie triumf w „szutrowych" Mistrzostwach Europy (ERC Gravel Masters). Sukces ten czterokrotni mistrzowie Polski osiągnęli po fenomenalnej jeździe na nieznanej im wcześniej nawierzchni i to w pierwszym sezonie startów w Rajdowych Mistrzostwach Europy.

Niesamowita pogoń Kajetanowicza została doceniona przez promotora ERC i nagrodzona przyznaniem Colin McRae Flat Out Trophy. To już drugie wyróżnienie Kajetana odbierane z rąk Jean-Pierre'a Nicolasa. Pierwsze Kajto otrzymał w ubiegłym roku, jako dzielnie walczący do ostatniego oesu zwycięzca Rajdu Polski.

Kajetan Kajetanowicz: Przed rajdem drugie miejsce w takich zawodach wziąłbym w ciemno, choć wtedy nie miałbym szansy rywalizować na tych pięknych i wymagających odcinkach, więc znacznie lepiej jest to przeżyć i przekonać się o tym na własnej skórze. Fantastyczny weekend. Podium w tym rajdzie i w klasyfikacji cyklu Mistrzostw Europy jeszcze tydzień temu było w sferze marzeń. Dziś stało się rzeczywistością. Duże brawa dla całego zespołu, naszych Partnerów, kibiców, którzy jeżdżą za nami w najodleglejsze zakątki, by nas wspierać. Dziękuję Wam. Ten wynik dodaje nam skrzydeł na kolejną część sezonu. To także upewnia mnie, że warto ciężko pracować i taki jest nasz plan na dwie finałowe rundy czempionatu.

Jarek Baran: Niewiarygodnie trudny rajd, z którym miałem osobiste rachunki do wyrównania. Kajetan jechał perfekcyjnie. To były dwa, pełne emocji dni z fantastycznym finiszem. Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy wspierali nas tu na miejscu i sprzed komputerów – w takim rajdzie jak ten, to naprawdę dodaje sił.

Nie od dziś wiadomo, że Kajetan Kajetanowicz jest utalentowanym kierowcą. Dobrze, że wreszcie otrzymał szansę na rywalizację z utytułowanymi przeciwnikami.

Rajd Cypru 2014 - wyniki

Poz. Kierowca / Pilot Samochód Poz. Czas OS Kary Łączny czas Strata do lidera Strata do poprz.
1 Al Rajhi Yazeed / Orr Michael Ford Fiesta S2000  RC2 1 03:03:44.4 03:03:44.4 00:00:00.0 00:00:00.0
2 Kajetanowicz K. / Baran Jarosław Ford Fiesta R5  RC2 2 03:04:23.3 00:00:10.0 03:04:33.3 00:00:48.9 00:00:48.9
3 Al-Kuwari A. / Duffy Killian Ford Fiesta S2000  RC2 3 03:05:14.9 03:05:14.9 00:01:30.5 00:00:41.6
4 Al Qassimi K. / Patterson Chris Citroën DS3 S2000  RC2 4 03:05:50.1 03:05:50.1 00:02:05.7 00:00:35.2
5 Magalhães B. / Magalhães C. Peugeot 208 T16  RC2 5 03:07:07.7 03:07:07.7 00:03:23.3 00:01:17.6
6 Demosthenous C. / Laos Pambos Mitsubishi Lancer Evo IX  RC2 6 03:11:28.4 03:11:28.4 00:07:44.0 00:04:20.7
7 Antoniou S. / "Chips junior" .. Mitsubishi Lancer Evo IX  RC2 7 03:13:27.0 03:13:27.0 00:09:42.6 00:01:58.6
8 Panteli Petros / Alexandrou G. Mitsubishi Lancer Evo X  RC2 8 03:15:40.5 03:15:40.5 00:11:56.1 00:02:13.5
9 Pushkar Vitaliy / Mishyn Ivan Mitsubishi Lancer Evo X R4  RC2 9 03:16:22.2 03:16:22.2 00:12:37.8 00:00:41.7
10 Tlusťák A. / Škaloud Jan Škoda Fabia S2000  RC2 10 03:19:10.4 03:19:10.4 00:15:26.0 00:02:48.2